Hazánk 2002 végéig ugyanis átveszi a szakmára vonatkozó uniós jogszabályokat. Ez egyebek mellett azt jelenti, hogy 2003-tól minden jármű után pénzügyi biztosítékot kell igazolniuk a vállalkozóknak, amelynek összege elérheti a több millió forintot is. Az előírások szigorodása miatt a jelenlegi 30 ezres fuvarozói szám akár tizenötezerre is apadhat. Ez persze Hörcsöki Sándor szerint nem jelentheti azt, hogy ne találjanak az illetékesek és az érdekképviseletek mielőbb megoldást a hazai fuvarozók védelmére. Jelenleg a magyar export 39 százalékát szállítják hazai és 41 százalékát külföldi vállalkozók. Az importban pedig 52 százalék erejéig vesznek részt magyar fuvarozók. Ezt az arányt úgynevezett piacvédő intézkedésekkel javítani lehetne.
Feszültség a fuvarozási piacon
A szakemberek szerint komoly kihívások előtt áll a fuvarozási piac. A hazai vállalkozók között tapintani lehet a feszültséget, a piac az utóbbi időben jelentősen szűkült.