A DoubleClick elemzése az amerikai webáruházak látogatóinak viselkedésének időbeli változására koncentrál. Az eredmények szerint míg tavaly ugyanebben az időszakban az internetes keresők segítségével találta meg az online áruházakat a felhasználók 6,3 százaléka, idén a harmadik negyedévben már 9,3 százalékuk fedezte így fel az e-kereskedelemmel foglalkozó oldalakat. A keresőrendszerek tehát 26 százalékkal több fogyasztót hoztak ebben az évben a webáruházaknak, mint 2003-ban.
A DoubleClick elemzése szerint az online kereskedőknek ma már kevesebb idejük van a látogatók figyelmének felkeltésére. Mindössze 4,4 percet tölt egy kereskedelmi tartalmú oldalon egy netező, míg 2003 harmadik negyedévében még 4,9 perc, negyedik negyedévében pedig 5,2 perc volt az átlag. Azonban az is igaz, hogy egy webáruház látogatásakor ma már 10,3 oldalra is ráklikkelnek az amerikai internetezők, szemben a tavalyi 7,7 oldallal.
(Menedzsment Fórum)
Fogy az e-kereskedők vevőinek türelme
Egyre kevesebb idejük van az online áruházak látogatóinak meggyőzésére a portálok fenntartóinak, derül ki az eMarketer által közölt kutatásból. Az eredmények szerint a vevők egyre nagyobb részét hozzák az internetes keresők.