Az első hat hónapban 10,5 százalékkal bővült az online piac, amely az elemzői várakozásokat is meghaladta. Az első féléves forgalom 3,29 milliárdot tatt ki. A mostani adatok egyértelműen az internetes szektor feltámadásának jelei, vélekedett a felmérés egyik vezetője. Ami a trendeket illeti, jelentősen lecsökkent a barter-megállapodások alapján futott kamápányok száma. Ezzel szemben némileg több lett a pay-for-performance rendszerű hirdetés, amely leginkább a keresők üzemeltetőinél vehető igénybe.
A felmérés legfontosabb megállapításai az alábbiakban összegezhető:
- A kulcsszavakra történő keresásek 31 százalékát adják immár a relámbevételeknek. Ez az előző negyedévhez képest 13 százalékos bővülés.
-
- A Rich Media alkalmazása tovább terjed, az interaktív kreatívok az összes hirdetés 6 százalékát tették ki, amely kétszerese az egy évvel korábbinak.
-
- A hibrid megoldások, vagyis a CPM (ezer letöltés költsége) és a klikkelés együtteseként adódó számlázás visszaesett, míg 2002 harmadik negyedévében még a tranzakciók 39 százaléka volt ilyen, addig az idén már csak 20 százalékban szerződtek így a hirdetők és a médiatulajdonosok.
-
- A CPM alapú számlázás uralja továbbra is a piacot, a szerződések 45 százaléka ilyen, amely csaknem változatlan egy évvel korábbiakhoz képest.
A legnagyobb internetes hirdetők továbbra is a fogyasztói szektort megcélzó vállalkozások, 35 százalékot adták az összhirdetéseknek (2002-ben 32 százalék). Őket az informatikai vállalatok követik 20 százalékkal (korábban 19 százalék), majd a pénzügyi szolgáltatók jönnek 13 százalékkal (14 százalék). A média változatlanul 12 százalékban képviselteti magát, míg az üzleti szolgáltató az egy évvel korábbi 6 százalékhoz képest immár 10 százalékot hasítanak ki a piacból.
Kapcsolódó anyagok
//www.mfor.hu/cikkek/tanulmany.php?ter=5&article=2709&page=1>
Ha feltűnnek a legnagyobb hirdetők
A mindent elborító bannerek
Online marketingre költhetik a reklámbüdzsék 6 százalékát