A fiatalok, a túlsúlyosak, a szinglik és a homoszexuálisok fogyasztói csoportját különböző praktikákkal próbálják meghódítani a cégek. A Wal-Mart marketingfogása azonban nem lett sikeres, egy hónap után a hipermarket-lánc virginiai fiókjában "véget vetettek" a szingli-esteknek.
[ajanlo=286][igazitas=left/]Lefújták a szingli-bevásárlást, amelyet a Wal-Mart hipermarket-lánc egyik virginiai fiókja hirdetett meg. Az alig egy hónapja bevezetett ötletnek a Wal-Mart-központ adta meg a kegyelemdöfést, amely különösebb indoklás nélkül utasította a Roanoke városkában lévő áruházat, hogy szüntesse meg a péntek esti szingli-bevásárlásokat.
Az elképzelés lényege az volt, hogy az egyedülállók egy bizonyos időpontban keressék fel az áruházat, s bevásárlás közben kis kitűzött piros szalaggal jelezhessék, hogy készen állnak egy kis flörtre, vagy többre. A könnyebb egymásra találást szolgálta, hogy az áruházban több helyen úgynevezett flört-pontot állítottak fel, ahol találkozhattak egymással az ismerkedni vágyók. Az amerikai AP hírügynökség által megkérdezett egyik vásárló arról számolt be, hogy állítólag többen panaszkodtak az ötlet miatt - írja az MTI.
A marketing egyik alapszabálya, hogy a különböző fogyasztói csoportokat más-más stratégiával célszerű megszólítani. A kereskedők egyre inkább speciális termékekkel rukkolnak elő, a Coca-Cola például nulla kalóriás, de az eredetivel teljesen megegyező ízű üdítőitalt dob idén nyáron a piacra. Az új terméket teljes egészében a fiatal felnőtt fogyasztók igényei szerint fejlesztették ki. Az óvodások és általános iskolások is meglepően fontos célcsoportot jelentenek a kereskedelmi cégeknek. Nem csupán azért, mert befolyásolják a felnőttek döntéseit, hanem mert többé-kevésbé rendszeres zsebpénzt is kapnak otthonról.
Léteznek azonban a világon ennél extrémebb kezdeményezések is. Az MTV Networks USA-beli társaság például a közelmúltban a nagy vásárlóerővel rendelkező mintegy 15 milliós amerikai homoszexuális közösségnek melegcsatornát indított. Az egyik skót szeszfőzde rózsaszín whiskyvel bombázza a női fogyasztókat. A Flörtnek keresztelt, babaruhaszínű alkoholos ital úgy keletkezett, hogy a gyártó véletlenül vörösboros hordókban érlelte öt hétig húszéves whiskyjét.
Az egyik leggyakrabban megcélzott és legszélesebb fogyasztói réteg manapság az egyedülálló nők célcsoportja. A MarketResearch.com 25 és 44 év közötti hajadon, gyermek nélküli nők fogyasztási szokásait vizsgáló kutatása megállapítja, hogy 2001-ben 17 millió egyedülálló nő élt az USA-ban, több mint kétszerese a húsz évvel azelőttieknek. A felmérés szerint az egyik leghatékonyabb marketingeszköz ennek a fogyasztói rétegnek a megszólítására az "önmegvalósításra" való apellálás. Az egyedülálló nők hajlamosabbak önmagukra nagyobb összegeket költeni, mint a párkapcsolatban élők.
Menedzsment Fórum
Fogyasztóvadászat: a szingliktől a melegekig
A fiatalok, a túlsúlyosak, a szinglik és a homoszexuálisok fogyasztói csoportját különböző praktikákkal próbálják meghódítani a cégek. A Wal-Mart marketingfogása azonban nem lett sikeres, egy hónap után a hipermarket-lánc virginiai fiókjában "véget vetettek" a szingli-esteknek.