Az üzletág az év végére 200 milliárd forintos hitelállomány kihelyezését tűzte ki célul. A terv időarányosan teljesült, ami 2004-re vonatkozóan komoly növekedést jelent. Az üzletág jövőre tovább kívánja erősíteni a növekedés ütemét, mind a finanszírozás, mind az ügyfélszám területén. A Budapest Bank csoport tulajdonosai a 2005 - 2007-es időszakra egy, az elmúlt 3 - 5 évhez képest jóval erőteljesebb növekedést megcélzó üzleti tervet fogadtak el.
A Budapest Bank vállalati üzletágának a közelmúltban kinevezett vezetője, Plank Gábor elmondta, hogy az üzletág komoly expanziós stratégia megvalósításába kezdett. Bár a Budapest Bank az elmúlt években megkezdett üzleti stratégiának megfelelően továbbra is a kis- és középvállalatokra összpontosítja figyelmét, jelentős változás állt be a piaci megközelítésben: az üzletág az induló mikrovállalkozások körében szeretné tovább erősíteni jelenlétét, ezáltal már a cégek megalakulásától kezdve ki tudja szolgálni a vállalkozói ügyfélkör pénzügyi igényeit. Ami a termékek, szolgáltatások tartalmában bekövetkezett változásokat illeti, az elmúlt néhány év fejleményei bebizonyították, hogy az Internet nem fogja kiváltani a személyes kapcsolat igényét, még középtávon sem, ettől függetlenül jól látható a bővülés a banki piac e területén is. Mára egyértelművé vált, hogy az ügyfelek megszerzéséhez és kiszolgálásához nélkülözhetetlen a fizikai jelenlét, így az új menedzsment idén ősszel erőteljes hálózatfejlesztési programot indított el. A bank célja, hogy az elkövetkező három évben több mint duplájára növelje értékesítési hálózatát. 2005-ben 15 fiók és 20 hitelpont megnyitása szerepel a tervekben. A bank a következő 3 évben 60 százalékos részesedésnövekedést vár a vállalati piacon, ennek eredményeként a jelenlegi vállalati ügyfélszám várhatóan két és félszeresére bővül. Szintén jelentős növekedési lehetőség rejlik a lakossági és vállalati ügyfélkör közötti keresztértékesítésben.
A vállalati üzletág stratégiájában továbbra is kiemelt szerephez jut a hazai és európai uniós támogatott hitelek közvetítése, amelyben a Budapest Bank az elmúlt közel tíz évben kimagasló eredményeket ért el. A Bank közreműködésével benyújtott pályázatok jelentős részét jóváhagyták. Ennél is fontosabb azonban, hogy a támogatásokkal megvalósított fejlesztésekkel, beruházásokkal a jövőben az ügyfélkör egyre nagyobb része jut nélkülözhetetlen tapasztalatokhoz a különböző forrásbevonási lehetőségek területén.
A bank vezető termékei közé tartozik az Origo számlavezetési csomag, amelyet elsősorban az újonnan alakult vállalkozások választanak. Az üzletág az elektronikus banki szolgáltatások terén is tovább erősít: januártól bővül az üzleti terminál szolgáltatásainak köre, ezáltal lehetővé válik a postacsekk, a betétlekötés és a rulírozó hitel elektronikus igénybevétele. A bank piacvezető innovatív terméke a MobilbankŽ Extra a vállalati ügyfélkör számára is elérhető. Az elmúlt két évben szerzett tapasztalatokra építve a bank intenzív növekedést tervez a kockázatvállalási termékek csoportjában is. Minden negyedévben bevezet egy teljesen új vagy jelentős mértékben a piaci igényekhez igazított finanszírozási megoldást.
Kapcsolódó linkek:
Budapest Bank: //www.budapestbank.hu
Origo számlavezetési csomag: //www.budapestbank.hu/3-vallalat/3-szla-ft-origo.html
Mobilbank® Extra: //www.budapestbank.hu/7-online/mobilbank-extra.html
Fókuszban a növekedés a Budapest Banknál (x)
A Budapest Bank vállalati üzletága a tervezettet meghaladó eredménnyel fogja zárni a 2004. évet.