2p

A mai 15-29 évesek akár 5-6 tevékenység között is megosztják figyelmüket, médiahasználatuk összideje így akár a napi 24 órát is meghaladhatja, ráadásul ők azok, akik arra törekszenek, hogy minden lehetséges pillanatban elérhetőek legyenek online - mondta Ole Petter Nyhaug, a Synovate trendkutatási igazgatója egy csütörtöki budapesti tanácsozáson.

A kutató előadásában néhány közkeletű tévhittel is leszámolt. Nem igaz, hogy a fiatalok közül a férfiak nyitottabbak az online technológiára: noha a világhálós csevegésben és a szórakoztató tartalmak letöltésében vezetnek a nők előtt, például a Youtube videómegosztó közönségének kétharmadát is ők adják, másfélszer több lány ír blogot, azaz internetes naplót, mint fiú - említett egy példát.

Noha a fiatalok idejük többségét a felhasználók által feltöltött tartalmak böngészésével fejlesztik, tévhit, hogy valamennyien egyszemélyes szerkesztőséget szeretnének alkotni: csupán 12 százalékuk tölt fel tartalmakat az internetre; más kérdés, hogy adott esetben ezekkel az anyagokkal nagyobb forgalmat generálhatnak, mint egy-egy szerkesztőség - tette hozzá.

Steve Filler, a Nagy-Britanniában működő Videojug portál kereskedelmi igazgatója azt emelte ki: 2012-ben az internetes forgalom 30 százalékát a videók adják, hatodát pedig a világhálón keresztüli tévénézés.

A mozgókép hosszabban és erősebben köti az internetes oldalhoz a látogatót, így nem csoda, ha akad olyan honlap, amely szavazásokkal vagy hetente kétszer jelentkező szappanoperával igyekszik magához kötni a felhasználót.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!