A kutató előadásában néhány közkeletű tévhittel is leszámolt. Nem igaz, hogy a fiatalok közül a férfiak nyitottabbak az online technológiára: noha a világhálós csevegésben és a szórakoztató tartalmak letöltésében vezetnek a nők előtt, például a Youtube videómegosztó közönségének kétharmadát is ők adják, másfélszer több lány ír blogot, azaz internetes naplót, mint fiú - említett egy példát.
Noha a fiatalok idejük többségét a felhasználók által feltöltött tartalmak böngészésével fejlesztik, tévhit, hogy valamennyien egyszemélyes szerkesztőséget szeretnének alkotni: csupán 12 százalékuk tölt fel tartalmakat az internetre; más kérdés, hogy adott esetben ezekkel az anyagokkal nagyobb forgalmat generálhatnak, mint egy-egy szerkesztőség - tette hozzá.
Steve Filler, a Nagy-Britanniában működő Videojug portál kereskedelmi igazgatója azt emelte ki: 2012-ben az internetes forgalom 30 százalékát a videók adják, hatodát pedig a világhálón keresztüli tévénézés.
A mozgókép hosszabban és erősebben köti az internetes oldalhoz a látogatót, így nem csoda, ha akad olyan honlap, amely szavazásokkal vagy hetente kétszer jelentkező szappanoperával igyekszik magához kötni a felhasználót.