3p

44 ezer hazánkban működő márka közül idén ismét négyszáz válik szupermárkává - közülük több mint kétszáz már másodszor nyeri el az elismerést.

44 ezer hazánkban működő márka közül idén ismét 400 válik szupermárkává - közülük több mint kétszáz már másodszor nyeri el az elismerést.

A tizenöt tagú szakmai zsűri döntése alapján 2005-ben ismét 400 márka nyerheti el a Superbrands titulust, derül ki a lapunkhoz eljuttatott közleményből. A szupermárkák kiválasztásának alapját a Magyar Szabadalmi Hivatal „PIPACS” adatbázisa adja, amelyben közel 44 ezer védjegybejegyzés található. Az ebből készült válogatást a szervezők összevetették a 2004-es év listájával, és az így a bírálatot végző bizottsági tagok elé került 1600 márkanévből álló lista alapján a szakértők az összes Magyarországon létező és működő, magyar és nemzetközi fogyasztói márkát értékelik.

A kiválasztást és értékelést a független és önkéntes Superbrands Bizottság végzi el, amelynek elnöke az elmúlt évhez hasonlóan ezúttal is Dr. Serényi János, de a 15 taggal működő grémiumban ott van Levendel Ádám, a Magyar Reklámszövetség elnöke és Merényi Éva, a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének elnöke is. „Az elismerést a márkák több alkalommal is elnyerhetik. Az idén díjazott négyszáz márka több mint fele már 2004-ben is elnyerte a Superbrands címet” – mondta el a Menedzsment Fórumnak Major Helga, a program kommunikációjával megbízott ügynökség munkatársa.

A szervezők az idén új elemekkel egészítik ki a programot. Így például egy olyan szakmai csúcstalálkozó megszervezésére is sor kerül, ahol a branding ismert nemzetközi szaktekintélyei részvételével a márkatulajdonosok segítséget kapnak a Superbrands minősítés felhasználásához. A szeminárium megrendezésére 2005 júniusában kerül sor.

Ebben az évben is megjelenik majd a Superbrands könyv, amely aktuális áttekintését adja Magyarország vezető márkáinak, bemutatja történetüket, és tájékoztatást nyújt az azokkal kapcsolatos legfontosabb részletekről. A kiadványban való megjelenésre meghívásos alapon valamennyi szupermárka lehetőséget kap.

A 2005-ös programot az év végi Superbrands Gála zárja majd, amelyen hivatalosan is nyilvánosságra hozzák a kiválasztott 400 márka teljes listáját, és bemutatják az idei Superbrands könyvet. Az érintett márkák képviselői természetesen már jóval ezt megelőzően értesítést kapnak, amennyiben az adott márka az elismerést elnyerte.

A Superbrands 10 évvel ezelőtt eredetileg Nagy Britanniából indult, Magyarországon 2004-ben debütált. A program jelenleg 44 országban működik Európától a Fülöp-szigetekig, Szaúd-Arábiától Dél-Afrikáig. A Superbrands Szervezet egyik legfõbb törekvése, hogy a legerősebb márkák meghatározásával, történetük, sikereik széles körben történő bemutatásával a márkaépítés jelentőségére irányítsa a figyelmet. A Superbrands programot Magyarországon a PrintXBudavár Rt. és a Sanoma Budapest Kiadói Rt. képviseli.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!