44 ezer hazánkban működő márka közül idén ismét 400 válik szupermárkává - közülük több mint kétszáz már másodszor nyeri el az elismerést.
A tizenöt tagú szakmai zsűri döntése alapján 2005-ben ismét 400 márka nyerheti el a Superbrands titulust, derül ki a lapunkhoz eljuttatott közleményből. A szupermárkák kiválasztásának alapját a Magyar Szabadalmi Hivatal „PIPACS” adatbázisa adja, amelyben közel 44 ezer védjegybejegyzés található. Az ebből készült válogatást a szervezők összevetették a 2004-es év listájával, és az így a bírálatot végző bizottsági tagok elé került 1600 márkanévből álló lista alapján a szakértők az összes Magyarországon létező és működő, magyar és nemzetközi fogyasztói márkát értékelik.
A kiválasztást és értékelést a független és önkéntes Superbrands Bizottság végzi el, amelynek elnöke az elmúlt évhez hasonlóan ezúttal is Dr. Serényi János, de a 15 taggal működő grémiumban ott van Levendel Ádám, a Magyar Reklámszövetség elnöke és Merényi Éva, a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének elnöke is. „Az elismerést a márkák több alkalommal is elnyerhetik. Az idén díjazott négyszáz márka több mint fele már 2004-ben is elnyerte a Superbrands címet” – mondta el a Menedzsment Fórumnak Major Helga, a program kommunikációjával megbízott ügynökség munkatársa.
A szervezők az idén új elemekkel egészítik ki a programot. Így például egy olyan szakmai csúcstalálkozó megszervezésére is sor kerül, ahol a branding ismert nemzetközi szaktekintélyei részvételével a márkatulajdonosok segítséget kapnak a Superbrands minősítés felhasználásához. A szeminárium megrendezésére 2005 júniusában kerül sor.
Ebben az évben is megjelenik majd a Superbrands könyv, amely aktuális áttekintését adja Magyarország vezető márkáinak, bemutatja történetüket, és tájékoztatást nyújt az azokkal kapcsolatos legfontosabb részletekről. A kiadványban való megjelenésre meghívásos alapon valamennyi szupermárka lehetőséget kap.
A 2005-ös programot az év végi Superbrands Gála zárja majd, amelyen hivatalosan is nyilvánosságra hozzák a kiválasztott 400 márka teljes listáját, és bemutatják az idei Superbrands könyvet. Az érintett márkák képviselői természetesen már jóval ezt megelőzően értesítést kapnak, amennyiben az adott márka az elismerést elnyerte.
A Superbrands 10 évvel ezelőtt eredetileg Nagy Britanniából indult, Magyarországon 2004-ben debütált. A program jelenleg 44 országban működik Európától a Fülöp-szigetekig, Szaúd-Arábiától Dél-Afrikáig. A Superbrands Szervezet egyik legfõbb törekvése, hogy a legerősebb márkák meghatározásával, történetük, sikereik széles körben történő bemutatásával a márkaépítés jelentőségére irányítsa a figyelmet. A Superbrands programot Magyarországon a PrintXBudavár Rt. és a Sanoma Budapest Kiadói Rt. képviseli.
Menedzsment Fórum
Folytatódik a magyar Superbrands program
44 ezer hazánkban működő márka közül idén ismét négyszáz válik szupermárkává - közülük több mint kétszáz már másodszor nyeri el az elismerést.