[ajanlo=474][igazitas=left/]A mexikói kormány évtizedeken keresztül markában tartotta az ország repülési piacát, amivel - a magas árak miatt - a lakosság nagy részét végeérhetetlen buszutakra kárhoztatta. A helyzet az Aeroméxico és a Mexicana eladásával könnyen megváltozhat, hiszen a két cég ezentúl egymás riválisa lesz. A privatizáció bejelentésével egy időben a kormány további öt kereskedelmi légitársaságnak adott működési engedélyt az ország területén - írja az International Herald Tribune.
A kialakuló árverseny miatt mexikóiak milliói számára válhat egy csapásra elérhetővé a repülés. Kereslet mindenesetre lenne, a lakosok ugyanis évente több mint 57 millió utat tesznek meg lassú és sokszor kényelmetlen távolsági buszokkal. Illetékesek szerint a piac megnyitása miatt akár 15 millióval is növekedhet az évenkénti repülőutak száma.
Az Aeroméxico és a Mexicana tulajdonosa, a Cintra már korábban létrehozta saját diszkont-légitársaságát, a Clicket, amelynek jóval kedvezőbb árai vannak, mint a két másik cégnek. A Clicket a Mexicanával egy csomagban fogják eladni, míg az Aeroméxicót egy regionális légitársasággal, az Aerolitorallal együtt értékesítik. Külföldi befektetők részesedését a légitársaságokban törvény korlátozza 25 százalékra.
A piacra lépő új társaságok valószínűleg nem Mexikóváros zsúfolt repülőterét fogják majd használni, hanem a fővárostól egy órányi autóútra lévő Tolucáét.
Menedzsment Fórum
Forradalom előtt áll a mexikói légiközlekedés
Mexikó privatizálja két állami légitársaságát, s ezzel megnyitja a piacot a kereskedelmi légitársaságok előtt. Az állami cégek eddig rendkívül magas áron kínálták jegyeiket, azokat csak a kiváltságosak engedhették meg maguknak. A lépéssel akár 15 millióval is növekedhetne az évenkénti repülőutak száma.