Hazug reklámmal gyanúsítják a francia kozmetikai termékeiről ismert L'Orealt. A vádak szerint a cég hirdetéseiben valótlanságokat állított a szemránc- és a narancsbőr-elleni krémjeinek hatásfokáról.
[ajanlo=240][igazitas=left/]A brit reklámetikai bizottság (Advertising Standards Authority) nem engedi vetíteni a reklámokat, amíg a L'Oreal nem igazolja, hogy visszavonta állításait. A MediaGuardian szerint a hatóság ráadásul éppen két héttel korábban cenzúrázta a kozmetikai cég Garnier márkájú hajszínezőjének hirdetése miatt, amit a helyi Big Brother valóságshow egyik üdvöskéje népszerűsített.
A mostani kifogásolt reklámban Claudia Schiffer vág mókás fintorokat egy bölcső előtt, demonstrálva, hogy a ráncok ellen védő krém kisimítja a mimikai gyűrődéseket is. Az ASA szerint azonban nem támaszthatóak alá kétséget kizáróan azok az állítások, amelyek a krémekkel kapcsolatban elhangzanak a hirdetésekben. Nem bizonyított többek között az sem, hogy a L'Oreal készítmények nem csupán placebo-hatásúak, azaz nem kozmetikai, hanem pszichológiai alapon fejtik ki hatásukat.
A L'Oreal szerint viszont mind a szemránc-készítmény, mind pedig a narancsbőr elleni krém nagyon népszerű a vásárlók körében és nemcsak a reklámok miatt. "A vásárlás utáni visszajelzések is nagyon pozitívak" - állította válaszában a szépészeti szereket gyártó cég.
Menedzsment Fórum
Füllent reklámszlogenjeiben a Loreal
Hazug reklámmal vádolják a francia kozmetikai termékeiről ismert LOrealt. A vádak szerint a cég hirdetéseiben valótlanságokat állított a szemránc- és a narancsbőr-elleni krémjeinek hatásfokáról.