4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hét elején előrelépésre lehet számítani a hónapok óta tartó kormány konktra fuvarozók párbajban. A Fuvosz (Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége) várhatóan augusztus 15-16-án összegzi a beérkezett véleményeket és azt követően dönt a képviselendő álláspontról, számol be az mfor.hu.

A NiT-Hungary még ódzkodik a tervezettől

A NiT-Hungary elnöksége már megtárgyalta és nem fogadta el a kormány legújabb tervezetét. A megállapodásban érdekelt szervezetek elnökeinek részvételével péntekre közös konzultációt kezdeményezett. Ezzel a döntésével a NiT-Hungary az első érdekképviselet, mely elutasítja a keretszerződést.

Karmos Gábor, az MKFE főtitkár-helyettese elmondta: a legutóbbi tervezet sem elégíti ki az érdekképviselet június 18-i országos küldöttgyűlésének határozatát. Ezzel együtt leszögezte: "Az MKFE-nek nincs újabb követelése, csak a közgyűlési határozatban foglaltakhoz ragaszkodik". Karmos Gábor és Dénes András véleménye szerint a fuvarozóknak el kell fogadniuk azokat a pontokat, melyekben a fuvarozók egyetértenek, mert különben csak gördítik maguk előtt javaslataikat a végtelenségig.


Karmos Gábor

Karmos Gábor elmondta: a hétvégi forgalomkorlátozással kapcsolatban visszalépés történt a kormány részéről, hiszen míg azt korábban tárgyalható kérdésnek tartotta a kabinet, mára le kívánja venni a napirendről. Hozzátette: az MKFE azt szeretné elérni, hogy a nyári időszakban oldják fel a szombat éjszakai korlátozást.

A főtitkár-helyettes elmondta: az MKFE a gázolaj esetében literenként 10 forintos jövedékiadó csökkentést tart kívánatosnak. Ismertette: jelenleg literenként 85 forint a gázolaj jövedéki adó tartalma. Az érdekképviselet számításai szerint egy év alatt 675 millió liter gázolajat tankolnak külföldön a magyar fuvarozók, a teljes belföldi fogyasztás pedig 2,2 milliárd liter.

Hozzátette: a számításban azonban nem szerepel a tranzitforgalom, az üzemanyag-turizmus, a plusz 200 millió liter többletforgalmazás alapján befolyó kőolaj-importvám bevétel, az üzemanyag forgalmazók hasznából keletkező társasági adó, az szja és a tb többletbevétele. "Becsléseink szerint ezek az elemek bőségesen fedezik a 7 milliárd forintos hiányt".

Véleménye szerint a 10 forintos jövedéki adómérték-csökkentés által versenyképes gázolajár alakulhat ki Magyarországon, ami fogyasztás-növekedést generál, ez pedig "bőségesen fedezi a költségvetési bevételkiesést".

A gépjárműadóval összefüggésben elmondta: az érdekképviselet kifogásolja, hogy bár jogszabály korlátozza a hétvégi forgalmat, azokra a napokra is meg kell fizetni az adókat. Úgy vélte, hogy nem teljesen konform a magyar gépjárműadó-törvény az Európai Unió erre vonatkozó elveivel. Mint mondta, az adókötelezettség a pótkocsira és a félpótkocsira is vonatkozik, holott ezek más jogszabályban nem minősülnek gépjárműveknek.

Mint arról az mfor.hu korábban már beszámolt, a GKM korábban egy 34 pontos, 16 oldalas csomagot adott át az érdekképviseleteknek, amellyel a közúti fuvarozók versenyhelyzetének javítására általuk korábban kidolgozott 30 pontos javaslatcsomagra válaszoltak.

Szanyi Tibor elmondta: a GKM harmadik, 14 pontból álló javaslatcsomagjába azok a pontok kerültek, amelyek egyetértés esetén csak hosszabb távon, esetlegesen csak az EU-val konzultációs eljárás valósíthatók meg.

A GKM politikai államtitkára által javasolt augusztus 23-án esedékes keretszerződést előreláthatólag mind a négy fuvarozói érdekképviselet aláírja. Ezzel pont kerülhet a már régóta dúló vitasorozat közös elemeire, illetve még idén érdemi előrelépés várható az ügyben. Jövő év január 1-ével az új adótörvény bevezetésével pedig további - nem kizárólagos - kedvezményekre számíthatnak a fuvarozók.

Tunyogi Henrik Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!