Az egyesített US Airways-America West sokkal inkább versenyképes lenne a diszkont légitársaságokkal szemben vívott árharcban, és az USA területén földrajzilag is éppen kiegészítik egymást.
[ajanlo=101][igazitas=left/]Bár az arlingtoni székhelyű, elsősorban a keleti-partvidékre koncentráló US Airways az Egyesült Államok hetedik legnagyobb légitársasága, tavaly szeptember óta gyakorlatilag fizetésképtelen. A Menedzsment Fórum korábban tudósított arról, hogy a vállalat már átesett egy szanáláson, de tavaly újabb csőd fenyegette. Mivel a US Airways nem tudott megegyezni a szakszervezetekkel a költségcsökkentési programról, így csődvédelmet kért egy Virgina állambeli bíróságnál.
Az America West a 2001. szeptember 11-i terrortámadás után 400 millió dollár bankkölcsönt kapott, majd az állam is kisegítette 380 millióval. A légitársaság ugyanakkor a saját dolgozóitól is engedményeket kapott a bérek és jutalmak kifizetésében, de még így sem tudott talpra állni és újra profitot termelni, elsősorban a nagyon magas üzemanyagköltségek miatt, számolt be a Newsday.com.
Az America West kiváló potenciális fúziós partner lenne a US Airways számára, mivel légihálózata a nyugati-partra épül, és fapados státusza van. Mindkét légitársaságnak vannak transzkontinentális járatai, de külön-külön messze nem indítanak annyi gépet, amennyivel riválisaik rendelkeznek.
David G. Bronner, a US Airways elnöke szerint a következő hetekben folytatott tárgyalásokon fog eldőlni, kialakul-e közös megegyezés. A két légitársaság számára a stratégiai lehetőségek és az alkalmazottaknak helyzete a két legfontosabb szempont.
Menedzsment Fórum
Fuzionálhat a US Airways és az America West
Sajtóinformációk szerint egyesülhet a US Airways és az America West, s ez előfutára lehet az amerikai légipiac konszolidációjának, jóllehet a US Airways elnöke nem tagadta, hogy egy ilyen fúzió számos nehézségbe ütközhet.