A vállalkozás 2012. február 6-tól elsősorban telefonon, valamint elektronikus DM-levelekben irodaszereket kínált vállalkozásoknak, de sem a termékekről, sem azok árairól nem hangzott el információ. Arról sem tájékoztatták a megkeresett ügyfeleket, hogy a vállalkozás úgy tekinti, hogy a hívott fél megrendelte a szolgáltatást és a telefonhívás befejezésekor szerződés jött létre.
A kapcsolatfelvételt követően a Rubachem Kft. próbacsomagot küldött a megkeresett üzletfeleknek. A próbacsomag megérkezésével egy időben a címzettek nem kaptak tájékoztatást a kipróbálási határidőről, valamint nem ismerték meg az általános szerződési feltételeket sem. Ezért olyan nyilatkozatot sem tehettek, hogy a csomagban található valamennyi terméket kérik, vagy csak egy részét akarják megvenni, vagy egyáltalán nem akarnak vásárolni.
Az üzleti módszer eleme volt az is, hogy a próbacsomag után megküldték a vállalkozás által forgalmazott valamennyi terméket tartalmazó, jelentős értékű teljes csomagot. A számla csak később érkezett, így az üzletfelek nem tudták megítélni az ajánlatot, valamint összehasonlítani sem tudták más vállalkozások hasonló szolgáltatásaival. Amennyiben az ügyfél az ár ismeretében nem kérte a szolgáltatást, a vállalkozás azt a tájékoztatást adta, hogy már nincs lehetőség a szerződés megszüntetésére, így ki kell fizetnie a csomag teljes árát.
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Rubachem International Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. a leírt magatartásával indokolatlanul korlátozta az üzletfelek választási szabadságát, illetve az áru valós megítélését jelentősen megnehezítő üzleti módszert alkalmazott, ezért 2 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást. A GVH súlyosító tényezőként értékelte a bírságkiszabás során, hogy a hosszú ideig alkalmazott, jogsértő üzleti módszer a vállalkozás tevékenységének meghatározó eleme lett.
MTI