A gazdaságkutatók szerint, ha Rudi Völler szövetségi kapitány csapata nyerne, akkor megélénkülne a kereslet a német termékek iránt. "Ha Németország megszerzi a világbajnoki címet, valószínűleg ugrásszerűen megnő a Made in Germany jelzésű áruk népszerűsége" - olvasható a tanulmányban. - "Az emberekben a győzelem megerősítené azt a meggyőződést, hogy a német termék nem különleges és nem is túl elegáns, de megbízható, tartós és nagy hatású.
"Teljesítményét tekintve a német gazdaság jelenleg az utolsó helyen áll az eurózónában, ezért is lenne a sportsikeren jóval túlmutató jelentősége a labdarúgó-válogatott győzelmének. A kutatók úgy vélik, hogy a világgazdaság szempontjából Anglia elsősége is kívánatos lenne, ám Nagy-Britannia nem tagja az eurózónának, ezért fontosabbnak tartják a németek diadalát.
A többi negyeddöntős együttes vb-győzelme ugyanakkor nem váltana ki különösebb hatást, ez alól legfeljebb az Egyesült Államok kivétel. Az amerikaiak körében azonban a futballnál továbbra is sokkal népszerűbb a baseball, a kosárlabda és a jégkorong, így Bruce Arena csapatának első helye valószínűleg nem növelné jelentősen a fogyasztók vásárlókedvét.
Gazdaságilag a német győzelem lenne a legjobb
A világgazdaság szempontjából Németország vb-diadala keltené a legkedvezőbb hatást - erre a következtetésre jutottak a holland ABN Amro bank szakemberei.