A harmadik negyedévi forgalom 28 milliárd dollárt tett ki, kétmilliárd dollárral többet, mint a második negyedévben. A második és harmadik negyedévi adatok azonban a (már lezárult) csődeljárás miatt nem felelnek meg az amerikai könyvviteli szabványnak, ezért nem értelmezhetőek éves bázison. A közzétett adatokat még esetleg módosíthatják egyszeri, rendkívüli tételek.
Az amerikai autóipari konszern 2005 eleje óta már mintegy 90 milliárd dollár veszteséget szenvedett el.
A General Motors decemberben tervezi megkezdeni a 6,7 milliárd dolláros kormánykölcsön törlesztését 1,2 milliárd dollár visszafizetésével. A teljes összeget 2011-re fizeti vissza, négy évvel a kölcsön 2015-ös lejárata előtt, negyedévenként egymilliárd dolláros részletekben.
A GM részben új modellek bemutatásában látja eredménye javulásának okát: egyebek között a Chevrolet Camaro sportkocsi, valamint a Chevrolet Equinox és GMC Terrain "crossover" városi terepjárók piaci sikerében. Októberben legsikeresebb modellje a Chevrolet Silverado pickup és a Chevrolet Impala hagyományos "nagy amerikai" autó volt.
A konszern eredményének javulásához hozzájárult a világpiaci értékesítések növekedése is, különösképpen a kínai 478 ezer darabos értékesítés, ami 6 százalékos növekedés a második negyedévihez képest.
A GM 11-12 millió darabra csökkentette előrejelzését a 2010-es teljes amerikai autópiaci forgalomra vonatkozóan az áprilisban kiadott 12,5 milliós prognózishoz képest. A globális autópiaci forgalmat 62-65 millió darab között várja 2010-ben a GM.
MTI/Menedzsment Fórum