Feliratok: a méret a lényeg
A reklámajándékozásra hazánkban is egy egész iparág épül. Az ajándékokat kínáló cégek katalógusából kiválaszthatjuk a megfelelő terméket, amelyet aztán ellátnak a megfelelő feliratokkal. A cégek többsége ugyanis nevének, logójának elhelyezésével igyekszik elérni, hogy a partnereinek adott ajándék felismerhető, másokétól megkülönböztethető legyen. A méretezésnél azonban a jóízlés kell, hogy vezessen minket. A hivalkodó cégfelirat, a túl nagy méretű logó erősen csökkenti ugyanis a termék használati értékét, és ezek a karácsonyi ajándékok szoktak először a szekrények aljára kerülni.
Az ízlésesen, már-már diszkréten dekorált termékeket sokkal szívesebben fogja partnerünk a kezébe venni. Olykor talán elegendő a küldött filofax, vagy határidőnapló belső borítóján feltüntetni, ki is küldte az ajándékot. Több helyen pedig a kísérőkártyán fejezik ki jókívánságaikat, és azon jelenítik meg erősebben vállalatukat, míg az ajándék olykor már egyáltalán nem tartalmaz utalást a küldőjére Ám épp ezért gyakran sokkal mélyebb nyomot hagy a megajándékozottban, mint egy a cégnév mögül ki sem látszó kedvesség.
Gesztus vagy PR? - Karácsonyi ajándékok a cégeknél
Az ajándékozásra többféle indok van. Lehet azért adni, hogy örömet szerezzünk szeretteinknek, és adhatunk ajándékot ilyenkor karácsony táján azért, mert szezonja van. Van amikor egyszerű árucserét kínálunk az ajándékunkkal: meglepetést szerzünk, s egy kis szívességet kérünk cserébe... Napjaink céges ajándékozási szokásaiban bizony megfigyelhetők ilyesfajta trendek is.