2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A multinacionális cégek termékei mindenütt ott vannak Európában - derült ki a a bécsi székhelyű Fessel-GfK piackutató intézet legújabb felméréséből. Egyes márkák Közép-, Kelet- és Dél-Európa országaiban is dominánsnak számítanak legyen az élelmiszer vagy háztartási vegyi áru. Ezek találhatók az egyes termékkategóriák legnagyobb öt márkája között.

A mosószerek négy legnagyobb gyártójának együttes piaci részesedése értékben az 1999. évi 92 százalékról 80-ra csökkent. Ez a negatív trend a kivételek közé tartozik. A vezető négy világcég után az ötödik helyen magyar tulajdonú cég található, az Egyesült Vegyiművek.

Fogkrémnél kiemelkedően nagy a nemzetközi vállalatok súlya, hiszen mind az öt első helyet ők foglalják el. Együttes piaci részesedésük 1999-ben elérte a 88 százalékot, és tavaly is lényegében szinten maradt, 86 százalékkal. Érdekes viszont, hogy a nemzetközi márkák piaci részesedése csökken, míg a hazai márkáké növekszik. A nemzetközi márkákra értékben 66, mennyiségben 55 százalék jut a forgalomból. A külföldi vállalatok által gyártott hazai márkák mutatója értékben 28, mennyiségben 38 százalék. A hazai gyártók hazai márkái értékben 2-ről 4 százalékra növelték részesedésüket.

Az édességeknél érdekesség az, hogy a külföldi tulajdonban lévő hagyományos hazai márkák gyártója, a Győri Keksz rendelkezik a legnagyobb piaci részesedéssel. A harmadik helyen viszont magyar tulajdonban lévő cég áll magyar márkákkal. Az első öt közé tartozó, világmárkákat forgalmazó három legnagyobb cég együttes részesedése 26 százalékot ért el három évvel ezelőtt is, és tavaly is.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!