2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Alapvető a szemléletbeli különbség az alkalmazotti és munkatársi gondolkodás között. Nézzünk egy egyszerű példát. Egy késő délután, amikor sötét van az irodában, természetes, hogy a dolgozók felkapcsolják a villanyt, ha látni és dolgozni szeretnének. Ha viszont kimennek a szobából, lekapcsolják a villanykapcsolót?

A szervezeten belül szükség van ehhez a menedzsment számára annak felismerésére, hogy a pozitív reputáció kialakítása menedzsmenti, irányítási feladat. A menedzsmentnek ez az új területe, amit public relationsnak nevezünk, képes arra, hogy dialógust kezdeményezzen, folytasson a szervezet munkatársaival, az alkalmazottakkal és a külső környezettel egyaránt.

A reputáció menedzselése tehát azt jelenti, hogy létrejön a kölcsönös megértés a szervezet belső és külső környezetében. Ehhez persze elengedhetetlen, de nem elegendő, hogy a szervezet image-ét menedzseljük, ki kell alakítani egy közös gondolkodást, a szervezethez tartozás jó érzését, ápolni kell a szervezeti kultúrát, egy olyan teljes szervezetre kiterjedő kommunikációs gondolkodást és tevékenységet kell alkalmazni, amely magában foglalja a szervezet minden munkatársát, a vezetőket és az alkalmazottakat egyaránt.

A pozitív reputáció, az előnyök menedzselése egyaránt fontos a nagy és kis szervezetek számára. Hiszen minden szervezetnek van belső és külső környezete. Ebben a saját környezetében pedig mindegy hogy a szervezet mekkora. Saját világában mindenkinek kell, hogy legyen ismertsége, a környezetnek szüksége van információra az adott szervezetről, különben a szervezet nem tudja elérni kitűzött céljait. Nincs olyan szervezet, amelyik ne szeretne sikeres lenni. Ehhez a sikerhez pedig nem lehet figyelmen kívül hagyni azt a folyamatot, amelyiknek a végén ott az optimális állapot, a megbecsültség. Ez pedig a public relations magatartás és szemléletmód, illetve tevékenység segítségével érhető el.


A cikk előzménye

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!