Nagy-Britanniában a kis-, és középvállalatok szinte mindegyike jelen van az interneten. A hír önmagában üdvözítően hangzik, az azonban igencsak megdöbbentő, hogy a vállalatok rendszer adminisztrátorainak a legtöbb esetben fogalmuk sincs róla, milyen más szolgáltatótól igénybe vett alkalmazásokért fizetnek.
[ajanlo=147][igazitas=left/]A vállalatok egy ötöde nincs vele tisztában, milyen tárhely szolgáltatást (hosting) használ, további 39 százaléknak pedig fogalma sem volt róla, hogy mekkora a tárhelye. Talán még ennél is meghökkentőbb, hogy 64 százalék a sávszélesség szó hallatán is szinte megzavarodott. Az adatok főként annak tükrében érdekesek, hogy a brit vállalkozások is egyre inkább "internetfüggők". A megkérdezettek harmada vélekedik úgy, hogy a cége bevételeinek fele az internet adta lehetőségeknek köszönhető, 76 százalék azonban bevallotta, hogy a vállalat weboldala a tavalyi év során néhányszor nem volt elérhető (maximum 5 alkalom).
Az internet kommunikációs jelentőségével a vállalatok már tisztában vannak, az olcsó árakon igénybe vett szolgáltatásokkal azonban még nem sikerült szakítaniuk. A vezetők egyre sürgetőbb szükségét érzik az online lehetőségek komolyabban vételének, bár lépéseket ez ügyben még kevesen tettek. A felmérés készítői remélik, hogy a fenti eredményekkel sikerült megkongatni a vészharangot.
Menedzsment Fórum
Gőzük sincs a brit rendszergazdáknak a sávszélességről
Annak ellenére, hogy az angol vállalatok túlnyomó többsége rendelkezik interneteléréssel, legtöbbjüknek fogalma sincs róla, hogy szolgáltatójának miért is fizet valójában, derül ki a Harper James felméréséből.