A McDonald's-nak az Egyesült Államokban egy új salátával és késő éjszakai nyitvatartással sikerült ellensúlyoznia a májusi eladások európai gyengélkedését.
[ajanlo=210][igazitas=left/]A társaság hosszab ideig nyitvatartó üzleteiben az eladások 4,8 százalékkal emelkedtek. Az Oak Brook-i székhelyű hamburgeróriás áprilisban piacra dobott gyümölcs-, és diósalátájának volt köszönhető az amerikai éttermek kedvező májusi forgalma. Ám ez még mindig elmarad a tavalyi 7,9 százalékos eladás-növekedéstől.
Az étteremlánc Európában az eladások terén gyengülkedik, 1,4 százalékkal kisebb forgalmat bonyolított, mint előző évben. Számos elemző úgy véli, hogy az európai eladási visszaesés elérheti akár a 3 százalékot is, írja a MarketWatch.
Jim Skinner a McDonald's ügyvezetője az Európában változó gazdasági klímával magyarázta a gyengélkedő forgalmat, kiemelve az Egyesült Királyságot és Németországot, a cég két legnagyobb piacát. Skinner hozzátette, hogy a sikeres amerikai promóciókat a továbbiakban átültetik Európára is.
Kedden a társaság bejelentette, hogy Russ Smyth az európai McDonald's divízió feje távozik posztjáról és ezentúl Denis Hennequin helyettesíti. Smyth 21 év után személyes okokra hivatkozva hagyta el a céget. Utódja a 46 éves Denis Hennequin lesz, aki ezt megelőzően nyolc évig vezette a McDonald's France-ot.
Menedzsment Fórum
Gyengélkedik a hamburgeróriás
A McDonaldsnak az Egyesült Államokban egy új salátával és késő éjszakai nyitvatartással sikerült ellensúlyoznia a májusi eladások európai gyengélkedését.