[ajanlo=474][igazitas=left/]Három rádió kivételével az összes adó kevesebb reklámspotot értékesített 2005 első felében, mint 2004 hasonló időszakában. A nagyok közül veszített a Danubius, míg a fővárosi rádiók közül a Roxy esetében a legnagyobb a visszaesés: 70 százalék. A Juventus, a Sláger és a Rádió 1-hálózat ugyanakkor növekedett. A visszaesés az árbevételek csökkenésében is meglátszik, emiatt több kisebb rádióüzemeltető is bajba kerülhet.
A tavaly rekordévet záró Sláger ugyanakkor növekvő hallgatottságának és kereskedelmi politikájának következtében január és június között is jóval az átlag felett, 16,3 százalékkal növelte árbevételét az előző év hasonló időszakához képest. Földes Ádám, az adó kereskedelmi igazgatója elmondta: a második fél évben ugyan a bővülés üteme várhatóan csökken, ám reményeik szerint éves szinten így is 10-15 százalékos növekedést sikerül majd elérniük, ez pedig magasan a piaci szint felett lenne. Az amerikai Emmis tulajdonában lévő rádiónál 2004-ben éves szinten 42 százalékkal, 4,4 milliárd forintra emelkedtek a bevételek.
Ezt a Deejay rádió viszont már várhatóan nem éli meg, piaci híresztelések szerint ugyanis az adó rövidesen megszűnhet. Egyelőre kérdés, hogy lesz-e jogutód, vagy teljesen eltűnnek-e. A Budapesten két és fél éve fogható rádió az olasz Gruppo Espresso tulajdonában van, amely Olaszországban jelentős médiacégnek számít: a rádiók mellett a többi között napilapokat és magazinokat ad ki, írja a Világgazdaság.
Gyengén muzsikálnak a hazai rádiók
Válságba sodródhatnak a hazai rádiók, mivel csökkent a hirdetések száma az év első felében. A túlzsúfolt piacon hosszú távon koncentráció várható, a Deejay viszont már a közeljövőben megszűnhet, számol be a Világgazdaság.