Legtöbben könyvről és CD-ről szereznek be információt, utána az utazás, majd a banki, pénzügyi szolgáltatás, továbbá az autó, lakás és ingatlan következik. A különböző árucikkek közül egyaránt 40 ezernél többen vettek már könyvet, illetve CD-t. Tízezer fölött van azoknak a száma, akik hardvert, ételt, szórakoztató elektronikai készüléket vagy felhasználói programot vásároltak a világhálón. Fizetésnél legelterjedtebb az utánvét, a vásárlások háromnegyedének ellenértékét így fizetik ki.
A kutatás kitér arra is, hogy mi tartotta vissza azt, aki még nem próbált meg interneten vásárolni: a válaszadók egyharmadánál a bizalom, 5-5 százalékánál pedig az újító kedv, illetve az internethez való hozzáférés lehetősége hiányzik.
Gyerekcipőben jár az e-kereskedelem
A magyar internetezők mintegy öt százaléka vásárol több-kevesebb rendszerességgel az interneten keresztül. Ez duplája az előző negyedévi adatnak. A jelenlegi, mintegy 75 000 fős tábor az előrejelzések szerint rövid időn belül 200-250 ezresre is nőhet - derült ki a Netsurvey Internetkutató Intézet legújabb felméréséből.