2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A közeljövőben új, sokkoló fotókat tartalmazó reklámhadjáratot indít az Európai Unió a dohányzás ellen. A 72 millió eurós kampánnyal elsősorban a fiatalkorúak kedvét próbálják elvenni a cigarettától. A képek a jövőben bármely EU országban árusított dohánytermék dobozán megjelenhetnek.

Októbertől minden EU-tagország saját maga dönthet arról, kötelezi-e a gyártókat arra, hogy a dobozokon elrettentő képekkel illusztrálja a dohányzás káros hatásait. Az eddigi hírek szerint Írország és Belgium kíván ezzel a lehetőséggel élni, Nagy-Britannia pedig hasonló lépést fontolgat. Az EU akciójával egyébként Kanada példáját követi, ott ugyanis 2001 óta hasonló fotókkal látják el a cigarettásdobozokat.

Hazánkban mindeddig csupán hagyományos lépésekkel próbálják felvenni a harcot a fiatalkori dohányzás ellen. A Magyar Dohányipari Szövetség (MDSZ) 2003-ban indult kampánya idén októberben folytatódott: a felelősségteljes kereskedő néven ismertté vált akció-sorozat keretében idén már a tavalyinál ötezerrel több, összesen 25 000 kereskedelmi egység dolgozóit segítik információs anyagokkal és tréningekkel a törvény betartásában.

Mint ismert, az 1999-ben elfogadott XLII. számú törvény tiltja, hogy 18 éven aluliaknak dohányárut adjanak el. A vásárló korát illetően felmerülő kétely esetén az eladó kérheti az életkor igazolását. Ha a vásárló a kereskedő kérésére sem igazolja életkorát, az eladónak meg kell tagadnia a kiszolgálást.

A programmal azt szeretnék elérni, hogy a kereskedők a törvényben előírt kötelezettségüket betartsák, és ne adjanak el cigarettát fiatalkorúaknak. A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség vizsgálati adatai szerint 2003-ban a kereskedelemben dolgozók 60 százaléka ismerte csupán törvényi kötelezettségeit, míg 2004 tavaszán több mint 90 százalékuk járt el jogszerűen, amikor - betartva az életkori szabályozást - nem adott el dohányárut gyerekeknek.


(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!