2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Egyesült Államok újra megnyitja a 179 légi utántöltő repülőgép beszerzésére kiírt pályázatot. A légierő ugyanis jelentős hibákat követett el az eredeti tender elbírálásakor februárban, amikor az amerikai Northrop Grummannal együttműködő EADS európai hadiipari vállalatot hirdették ki győztesnek a Boeing repülőgépgyárral szemben - jelentette be Robert Gates védelmi miniszter Washingtonban.

Gates közölte, hogy ezúttal nem a légierő, hanem a Pentagon fog nyertest választani a 35 milliárd dolláros szerződésre pályázók közül, várhatóan még az év vége előtt. A pályáztatást nem kezdik teljesen újra az elejéről, hanem csak arra a nyolc kérdésre vonatkozóan kezdenek új tárgyalásokat mindkét pályázóval, amelyekkel kapcsolatban az amerikai számvevőszék kifogást emelt.

A számvevőszék júniusban a pályázat elbírálási folyamatát vitató Boeingnek adott igazat, és azt javasolta a légierőnek, hogy nyissa meg újra a tárgyalásokat a Pentagon történetének egyik legjelentősebb tenderéről, amelynek célja, hogy korszerűsítse a részben még a múlt század 60-as éveiből származó amerikai légiflottát.

Washington és Kansas kongresszusi képviselői jelentős nyomást gyakoroltak a hadseregre a pályázat felülvizsgálata érdekében, mert ezekben a szövetségi államokban a Boeing több ezer munkást alkalmaz, akiknek a jövője biztosítva lenne, ha a chicagói székhelyű társaság nyerné el a 15 évre szóló megbízást.

A szerződést legelőször a Boeing nyerte el, ám ezt a döntést csalás miatt megsemmisítették. A légierő másodszor, idén februárban már a Northrop-EADS KC-45 típusú légi utántöltő repülőgépét, az Airbus A330 személyszállító repülőgép katonai változatát választotta, amelynek gyártása nagyrészt Európában folyna.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!