Gates közölte, hogy ezúttal nem a légierő, hanem a Pentagon fog nyertest választani a 35 milliárd dolláros szerződésre pályázók közül, várhatóan még az év vége előtt. A pályáztatást nem kezdik teljesen újra az elejéről, hanem csak arra a nyolc kérdésre vonatkozóan kezdenek új tárgyalásokat mindkét pályázóval, amelyekkel kapcsolatban az amerikai számvevőszék kifogást emelt.
A számvevőszék júniusban a pályázat elbírálási folyamatát vitató Boeingnek adott igazat, és azt javasolta a légierőnek, hogy nyissa meg újra a tárgyalásokat a Pentagon történetének egyik legjelentősebb tenderéről, amelynek célja, hogy korszerűsítse a részben még a múlt század 60-as éveiből származó amerikai légiflottát.
Washington és Kansas kongresszusi képviselői jelentős nyomást gyakoroltak a hadseregre a pályázat felülvizsgálata érdekében, mert ezekben a szövetségi államokban a Boeing több ezer munkást alkalmaz, akiknek a jövője biztosítva lenne, ha a chicagói székhelyű társaság nyerné el a 15 évre szóló megbízást.
A szerződést legelőször a Boeing nyerte el, ám ezt a döntést csalás miatt megsemmisítették. A légierő másodszor, idén februárban már a Northrop-EADS KC-45 típusú légi utántöltő repülőgépét, az Airbus A330 személyszállító repülőgép katonai változatát választotta, amelynek gyártása nagyrészt Európában folyna.