Tízből kilenc brit alkalmazott kereste meg vezetőjét azzal a kéréssel, segítsen megoldást találni a munkába járásra, mert az emelkedő benzinárak miatt, nem éri meg autóval közlekedni. Ha több zuhanyt és bicikliparkolót építenének, kétkerekűre váltanának a dolgozók. A kívánságlista élére a megkérdezettek 69 százaléka helyezte a parkolóépítést, 63 százalék bérletvásárlásához kért további támogatást, míg 58 százalék egyenesen azt indítványozta: otthonról dolgozna a jövőben.
A brit Energy Saving Trust (EST) felmérés formájában összegezte a megtakarítással kapcsolatos tapasztalatait. Ezek szerint a hr-esek 29 százalékának fogalma sincs róla, hogy kell utazási tervet készíteni, míg 59 százalékuk ilyen irányú ismereteit hiányosként aposztrofálta. Az EST-nél a dolgozók is bepanaszolták munkáltatóikat, mert 64 százalékuk soha nem adott tanácsot, hogyan lehetne csökkenteni az utazási kiadásokat.
Nagy-Britanniában az elmúlt három hónapban mintegy 12 százalékkal emelkedett az üzemanyag ára. Így az autóval munkába járók a tömegközlekedést választókhoz képest kétszer annyit fizetnek, hogy elfoglalják irodai széküket. A hr-szakemberek harmada állítja, a világpiaci trendek hatására megnőtt a vállalatok életében a járműhasználati problémák jelentősége, noha hathatós megoldást a cégek nemigen kínálnak. A hr-es vezetők mintegy fele (56 százalék) állítja, szakértő nélkül képtelen összeállítani olyan utazási stratégiát, mely megfelelne a munkavállalói kívánalmaknak.
A felmérésekből a szakértők levonták a megfelelő következetéseket. Ezek szerint az utazási stratégia nemcsak a dolgozók jóérzését javítja és csökkenti a munkába járás idejét, de növeli a vállalat jó hírét is.
Menedzsment Fórum