Kisebb profit vagy kisebb piaci részesedés. Ez a kérdés, amely az indiai outsoucing szektor előtt lebeg. Az elmúlt időszakban ugyanis a költségeiket faragni kívánó multinacionáis vállalatok számos tevékenységet helyeztek ki Indiába, amelynek sikerén felbuzdulva több ország - így például Kína és Oroszország is - szeretné jelenlétét növelni ezen szolgáltatások körében.
Számos vállalat telepítette az elmúlt időszakban Indiába a back-office és a call-center tevékenységét. Ezek a folyamatok a teljes India gazdaságra kedvezően hatottak, hiszen a beáramló külföldi tőke és az új munkalehetőségek jól jöttek a visszaeső világgazdasági helyzetben. Ezen motivumok indították a konkurenseket is, hogy erősítsék tevékenységüket, ha kell annak árán is, hogy jóval a piaci árak alatt kínálják azokat.
A csökkenő áraknak persze azok a vállalatok örölnek a legjobban amelyek további megtakarításokat remélnek. Pedig a nyugati és az indiai munkaerő közötti különbségek így is szembetűnőek. Egy átlag Indiai ugyanis évente legfeljebb 2700 dollárt keres call-center alkalmazottként, míg a nyugati országokban az ilyen típusú munkaerő éves költsége ennek többszöröse.
Kapcsolódó anyagok
Korlátozottak Magyarország lehetőségei az outsourcing piacon
Minden tizedik állást elvihetik
Oroszok India nyomdokain
Háború elé néz az outsourcing piac
Az outsourcing piacon mind élesebb küzdelmet várnak a szakemberek. Az eddigi domináns India pozíciói egyelőre ugyan nincs veszélybe, de az ázsiai és kelet-európai konkurensek komoly árharcba kergethetik a az indiai vállalakozókat.