2001. november 15. 11:00

A lépfene-pánik hatására megnőtt az érdeklődés az e-mail marketing és az internetes számlázás iránt. Kérdéses azonban, hogy mi történik majd a fenyegetés elmúltával.

Az e-mail marketing sikereit látva a hagyományos DM cégek kétségbeesetten próbálják kiegészíteni adatbázisaikat címzettjeik e-mail címével. Mindez azonban egyáltalán nem könnyű és nem megy egyik napról a másikra. Míg az amerikai DM cégek több száz millió címből választhatnak, a rendelkezésre álló e-mail címek mennyisége szakértők szerint alig haladja meg a 22 milliót.


EBPP - elektronikus számlázás és fizetés


Az EBPP az a folyamat , amely az interneten keresztül lehetővé teszi számlák készítését, kézbesítését és fizetését. A szolgáltatás számos iparágban - pénzügyi szolgáltatások, távközlés, közművek - alkalmazható.

Miközben az on-line vásárlás és fizetés a fejlett országokban már széles körben alkalmazott, a számlák interneten keresztüli megtekintése, illetve azok közvetlen kifizetése messze nem terjedt úgy el. Ennek legfőbb oka a számlázi rendszerek, illetve a bankok és más pénzintézetek által alkalmazott folyamatok komplexitása.
Szakértők drámai változást várnak azoktól a legújabb EBPP termékektől, amelyek többek között biztonságos e-mail csatornát ígérnek. Segítséget jelent az is, hogy az EBPP egyre fontosabb szerepet játszik a vállalatközi (B2B) e-kereskedelemben is.

Az EBPP protokollja, az Open Financial Exchange elvileg lehetőséget biztosítana arra, hogy a résztvevő cégek egységes rendszerbe integrálhassák saját eszközeiket. Akadnak azonban olyanok - főképp bankok - akik attól tartanak, hogy a rendszerbe belépve fontos ügyfél-információk fölötti ellenőrzésüket veszíthetik el. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy egy második standard - Interactive Financial Exchange - is felbukkant a képben, amelyet több tekintélyes pénzintézet is támogat.