3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nagy cégek rájöttek arra, hogy egyre több embert csábít a kávé szürcsölgetése, a coffeeshop-ok gomba módra szaporodnak a nemzetközi márkák által egyre keresettebb román piacon – írja a a HotNews.ro hírportál. A Starbucks kávéház keleti szomszédunk egyik trendi befektetése kíván lenni.

Nem csak a nagy kávéivók tudják, hogy a 30 évvel ezelőtt az USÁ-ban alapított vállalat a világ legnagyobb és leghíresebb kávéházlánca. A 2004-ben nettó 5,3 milliárd dollár bevételt elérő amerikai óriás 34 országban van jelen, saját üzemeltetésű és partner cégek által fenntartott üzletekkel egyaránt rendelkezik.

Egy csésze Starbucks

A Starbucks expanzív terjeszkedési stratégiája keretében évi többszáz új egység felavatását tűzte ki célul. A Seattle-i székhelyű vállalat csak 2006-ban például az idei évre betervezettnél 300-al több új vendéglátóhelyet nyit, ami mintegy 1 800 új kávéházat tesz ki.

Amellett, hogy ezek nagy része az USA-beli hálózat bővítésének a zászlaja alá sorakozik fel, a társaság nagy hangsúlyt fektet nemzetközi pozíciójának erősítésére is. Külföldön mintegy 150 saját és 350 licenszszerződéses új egység megnyitására készül. Ezek közül legalább egyik a román fővárosban, Bukarestben "veti meg lábát".

"A nyitásra várhatóan jövő év végén kerül majd sor" - nyilatkozta a Marinopoulos társaság menedzsmentje. A görög cég 2002-ben kötött megállapodást a Starbucks-szal az európai piacon való együttműködés érdekében.

Starbucks reklám

Az utóbbi években a Marinopoulos Coffee Company 50 kávéházból álló hálózatot alakított ki Görögországban, Svájcban, Ausztriában és Cipruson. A cég következő lépései a balkán meghódítására irányulnak. A Starbucks görög közbenjárású érkezése Romániába egyáltalán nem meglepő, ugyanis a Marinopoulos nevéhez kötődik a Sephora, a Beauty Shop és a Marks&Spencer márkák bevezetése is keleti szomszédunkhoz.

Az előbb említett források szerint a jövőben évi tíz egységet nyithat a kávéházlánc nemcsak Bukarestben, hanem a fontosabb romániai nagyvárosokban is. A piac ottani szereplői azonban szkeptikusak az amerikai brand esélyeit illetően.

"A Starbucks egy kíváló kezdeményezés, de Romániában csak a kávézók igen szűk körét fogja tudni meghódítani" - vélte az egyik romániai kávéházlánc tulajdonosa. Tapasztalatból állítja, hogy az ottani fogyasztók 80 százaléka a cigarettát is igényli a fekete mellé, a Starbucks kávéházakban pedig nem lehet dohányozni. Volt már azonban példa arra, hogy a Marinopoulos elkülönített egységeket hozzon létre a dohányzóknak.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!