2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Már a parlament előtt van az új reklámtörvény, amelynek némely rendelkezése minden bizonnyal érzékenyen érinti majd a magyarországi reklámszakma több képviselőjét - írja a Világgazdaság. Elsősorban szerkezeti változásokról van szó, amelyek azonban a joggyakorlatban akár jelentőssé is válhatnak.

A törvény elfogadása esetén változnak a direktmarketing-eszközökkel kapcsolatos szabályozások: a közvetlen megkeresés módszere csak akkor lenne alkalmazható, ha ahhoz a címzett előzetesen és "kifejezetten" hozzájárult. Egyes vélemények szerint ez a döntés az ágazat halálát jelentené.

Az új törvény részletesebben tárgyalja a dohányreklám-tilalom alóli kivételeket is: a tiltás nem vonatkozik a forgalmazóknak szóló szakmai kiadványokra, az Európán kívül előállított, és elsődlegesen ilyen területeken forgalmazott kiadványokra, a kizárólag dohánytermékeket árusító üzletekre (amennyiben a reklám csak a boltban tartózkodók számára érzékelhető). Egyéb, dohányárut is forgalmazó üzletekben azonban csak limitált méretű, a szokásos figyelmeztetéseket tartalmazó hirdetés helyezhető el.

A szerkezeti változások közül a leglényegesebb, hogy azok a megtévesztő hirdetésekre vonatkozó rendelkezések, amelyek az üzleti vállalkozásoknak a fogyasztók irányában való kommunikációjára vonatkoznak, átkerülnek a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló tervezetbe. A reklámtörvény a jövőben kizárólag a cégek más cégek felé történő kommunikációjával - köztük az összehasonlító reklámokkal - foglalkozik.

A közoktatásiból ugyanakkor a reklámtörvénybe került az iskolai reklám tilalma. A magzati élet védelméről szóló törvényből az abortuszhirdetések tilalma, a temetkezési törvényből pedig a temetkezési szolgáltatás reklámozásának szabályai kerültek át az új törvénybe.

E változtatásokra mindenekelőtt azért van szükség, hogy a felsorolt esetekben is nyilvánvaló legyen, mely hatóságnak kell eljárnia, és hogy milyen szankciókat alkalmazhat - számol be a Világgazdaság. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!