A törvény elfogadása esetén változnak a direktmarketing-eszközökkel kapcsolatos szabályozások: a közvetlen megkeresés módszere csak akkor lenne alkalmazható, ha ahhoz a címzett előzetesen és "kifejezetten" hozzájárult. Egyes vélemények szerint ez a döntés az ágazat halálát jelentené.
Az új törvény részletesebben tárgyalja a dohányreklám-tilalom alóli kivételeket is: a tiltás nem vonatkozik a forgalmazóknak szóló szakmai kiadványokra, az Európán kívül előállított, és elsődlegesen ilyen területeken forgalmazott kiadványokra, a kizárólag dohánytermékeket árusító üzletekre (amennyiben a reklám csak a boltban tartózkodók számára érzékelhető). Egyéb, dohányárut is forgalmazó üzletekben azonban csak limitált méretű, a szokásos figyelmeztetéseket tartalmazó hirdetés helyezhető el.
A szerkezeti változások közül a leglényegesebb, hogy azok a megtévesztő hirdetésekre vonatkozó rendelkezések, amelyek az üzleti vállalkozásoknak a fogyasztók irányában való kommunikációjára vonatkoznak, átkerülnek a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló tervezetbe. A reklámtörvény a jövőben kizárólag a cégek más cégek felé történő kommunikációjával - köztük az összehasonlító reklámokkal - foglalkozik.
A közoktatásiból ugyanakkor a reklámtörvénybe került az iskolai reklám tilalma. A magzati élet védelméről szóló törvényből az abortuszhirdetések tilalma, a temetkezési törvényből pedig a temetkezési szolgáltatás reklámozásának szabályai kerültek át az új törvénybe.
E változtatásokra mindenekelőtt azért van szükség, hogy a felsorolt esetekben is nyilvánvaló legyen, mely hatóságnak kell eljárnia, és hogy milyen szankciókat alkalmazhat - számol be a Világgazdaság.