A Sharp tovább bővíti gyártókapacitását Japánban, hogy a plazmatévéknél olcsóbb nagy képernyős LCD-tévéket dobhasson piacra. A szoros árverseny miatt kockázatos a másfél millió dolláros befektetés, de az elemzők szerint a japán cégnek megvan az esélye a sikerre.
A Sharp másfél millió dolláros befektetéssel létesít új LCD-képcsőgyárat Kameyamában, Japánban, írja a Financial Times. Az LCD-képernyős televíziók piacán világelső cég a legmodernebb, nyolcadik generációs készülékekhez gyárt majd nagy méretű képcsöveket az új üzemben 2006 októberétől.
A Sharp elsődleges célja az, hogy a nagy képernyős plazmatévék gyártóitól hódítsa el a piacot az olcsóbb LCD-s termékekkel. A cég elnöke, Macsida Kacuhiko elmondta, hogy a gyártókapacitás koncentrálása – Kameyamában tavaly ót működik egy üzemük -, a beszállítókkal kötött szerződések és az új, költséghatékonyabb üzem létesítése révén is a termékeik árát szeretnék csökkenteni.
A japán vállalat egy olyan időszakban fektet be a gyártókapacitás növelésébe, amikor a lapos tévéket gyártó cégek egymással versengve viszik le az áraikat, és emiatt alig tesznek szert nyereségre. A Sharp agresszív üzletpolitikájában az elemzők szerint annak is szerepe lehet, hogy a cég szeretné kihasználni az LCD-s fejlesztések terén meglévő előnyét és úttörő szerepét. Az előrejelzések szerint az árcsökkenés az elkövetkezendő években is töretlen lesz, és emiatt olyan nagy gyártók, mint az LG Philips vagy a Samsung is kellemetlen helyzetbe kerülhetnek.
Az elemzők szerint a Sharp-nak megvan rá az esélye, hogy jövedelmező marad a vállalkozása, de ez is attól függ, hogy mennyit zuhannak az árak, és hogy mennyire tudják leszorítani a termelési költségeket. Jelenleg a világon minden harmadik lapos tévé a Sharp terméke, a cég eddig 5 milliót adott el belőlük. A vezérigazgató bevallása szerint az elkövetkezendő egy év folyamán még 4,5 millió készüléket szeretnének eladni, amivel a piac 36 százalékát tudhatnák maguknak.
Menedzsment Fórum
Hadat üzen a plazmatévé-gyártóknak a Sharp
A Sharp tovább bővíti gyártókapacitását Japánban, hogy a plazmatévéknél olcsóbb nagy képernyős LCD-tévéket dobhasson piacra. A szoros árverseny miatt kockázatos a másfél millió dolláros befektetés, de az elemzők szerint a japán cégnek megvan az esélye a sikerre.