2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Sharp tovább bővíti gyártókapacitását Japánban, hogy a plazmatévéknél olcsóbb nagy képernyős LCD-tévéket dobhasson piacra. A szoros árverseny miatt kockázatos a másfél millió dolláros befektetés, de az elemzők szerint a japán cégnek megvan az esélye a sikerre.

A Sharp tovább bővíti gyártókapacitását Japánban, hogy a plazmatévéknél olcsóbb nagy képernyős LCD-tévéket dobhasson piacra. A szoros árverseny miatt kockázatos a másfél millió dolláros befektetés, de az elemzők szerint a japán cégnek megvan az esélye a sikerre.

A Sharp másfél millió dolláros befektetéssel létesít új LCD-képcsőgyárat Kameyamában, Japánban, írja a Financial Times. Az LCD-képernyős televíziók piacán világelső cég a legmodernebb, nyolcadik generációs készülékekhez gyárt majd nagy méretű képcsöveket az új üzemben 2006 októberétől.

A Sharp elsődleges célja az, hogy a nagy képernyős plazmatévék gyártóitól hódítsa el a piacot az olcsóbb LCD-s termékekkel. A cég elnöke, Macsida Kacuhiko elmondta, hogy a gyártókapacitás koncentrálása – Kameyamában tavaly ót működik egy üzemük -, a beszállítókkal kötött szerződések és az új, költséghatékonyabb üzem létesítése révén is a termékeik árát szeretnék csökkenteni.

A japán vállalat egy olyan időszakban fektet be a gyártókapacitás növelésébe, amikor a lapos tévéket gyártó cégek egymással versengve viszik le az áraikat, és emiatt alig tesznek szert nyereségre. A Sharp agresszív üzletpolitikájában az elemzők szerint annak is szerepe lehet, hogy a cég szeretné kihasználni az LCD-s fejlesztések terén meglévő előnyét és úttörő szerepét. Az előrejelzések szerint az árcsökkenés az elkövetkezendő években is töretlen lesz, és emiatt olyan nagy gyártók, mint az LG Philips vagy a Samsung is kellemetlen helyzetbe kerülhetnek.

Az elemzők szerint a Sharp-nak megvan rá az esélye, hogy jövedelmező marad a vállalkozása, de ez is attól függ, hogy mennyit zuhannak az árak, és hogy mennyire tudják leszorítani a termelési költségeket. Jelenleg a világon minden harmadik lapos tévé a Sharp terméke, a cég eddig 5 milliót adott el belőlük. A vezérigazgató bevallása szerint az elkövetkezendő egy év folyamán még 4,5 millió készüléket szeretnének eladni, amivel a piac 36 százalékát tudhatnák maguknak.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!