2p

Újra az érdeklődés homlokterébe került a nemzetközi tehergépkocsi forgalom Carnet-TIR-rendszerének vámzár alá helyezése - mondta Martin Marmy az IRU főtitkára.

Magyarország ezt 2001 évben átvette, az egyezményhez csatlakoztunk, s a nemzetközi forgalomban közlekedő járműveink tekintetében már alkalmazzuk, a belföldi forgalomban pedig a csatlakozás napján lép életbe. Ekkor a csak belföldön használt áruszállító, személyszállító járművek vezetői esetétien is az AETR Egyezményben megfogalmazott szigorú vezetési-pihenési időket be kell vezetni.

A négy és fél órát vezetek, aztán pihenés, majd ismét négy és fél órát közlekedhetek egy naptári napon módszer a magyar közlekedésben meglévő fuvarozó saját számlás gépkocsi üzemeltetők számára elfogadhatatlannak tűnik. (A belföldi gépkocsivezetők feketén, Alkotmány-sértő módon vezetnek napi 16 órát, s vagy lebuknak, vagy nem.) Ez a tachográfos rendszer a belföldi forgalomban ezt a lehetőséget hihetetlen mértékben leszűkíti. Hivatalosan ez egy olyan piaci versenyfeltételkéntjelenik majd meg, amelyre alapozottan a közlekedési hatóság a fuvarozó tevékenységi engedélyét - tekintve, hogy az előírást előre megfontolt módon megszegte - azonnal visszavonhatja, s így kiüthető a vállalkozás érintett gépkocsija, s maga a vállalkozás teljes egészében is.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!