Magyarország ezt 2001 évben átvette, az egyezményhez csatlakoztunk, s a nemzetközi forgalomban közlekedő járműveink tekintetében már alkalmazzuk, a belföldi forgalomban pedig a csatlakozás napján lép életbe. Ekkor a csak belföldön használt áruszállító, személyszállító járművek vezetői esetétien is az AETR Egyezményben megfogalmazott szigorú vezetési-pihenési időket be kell vezetni.
A négy és fél órát vezetek, aztán pihenés, majd ismét négy és fél órát közlekedhetek egy naptári napon módszer a magyar közlekedésben meglévő fuvarozó saját számlás gépkocsi üzemeltetők számára elfogadhatatlannak tűnik. (A belföldi gépkocsivezetők feketén, Alkotmány-sértő módon vezetnek napi 16 órát, s vagy lebuknak, vagy nem.) Ez a tachográfos rendszer a belföldi forgalomban ezt a lehetőséget hihetetlen mértékben leszűkíti. Hivatalosan ez egy olyan piaci versenyfeltételkéntjelenik majd meg, amelyre alapozottan a közlekedési hatóság a fuvarozó tevékenységi engedélyét - tekintve, hogy az előírást előre megfontolt módon megszegte - azonnal visszavonhatja, s így kiüthető a vállalkozás érintett gépkocsija, s maga a vállalkozás teljes egészében is.
Hadüzenet a bűnözésnek
Újra az érdeklődés homlokterébe került a nemzetközi tehergépkocsi forgalom Carnet-TIR-rendszerének vámzár alá helyezése - mondta Martin Marmy az IRU főtitkára.