Mint azt a Gartner elemzője Denise Garcia elmondta 2001-ben a háztartásokba érkező levelek 65 százaléka volt reklámlevél, ez 2005-re várhatóan 50 százalék alá fog csökkenni. A szakember szerint ahogy az emailek ismertsége és elfogadottsága nő, úgy terjednek egyre inkább az online DM kampányok.
Ezt támasztja alá az az előrejelzés mely szerint idén az email reklámokból származó bevételek a 2001-es 948 millióról 1,26 milliárd dollárra emelkednek, és 2005-re várhatóan elérik az 1,5 milliárd dollárt. Az email kampányok mellett nem csak az alacsonyabb költségek, de a bizonyítottan magasabb hatékonyság, és a könnyebb mérhetőség is szól. Egy ilyen kampány megszervezése gyorsabb is, mivel a klasszikus direct-mail kampány esetén ez 4-6 hét, az email esetében viszont csak 10 munkanap.
Hagyományos levél helyett email
A Gartner legfrissebb felmérése szerint a direkt marketing akciók során egyre több hirdető tér át a hagyományos reklámlevekről az emailes kampányokra. A cégek ezt elsősorban az alacsonyabb költségekkel magyarázták.