Az első hetek vagy hónapok alacsony forgalma miatt sok esetben leállnak vállakozásukkal az online kereskedők. Az internetes vállalkozás éppolyan komoly munkát igényel, mint a hagyományos, ám ezzel sokan nem számolnak induláskor. Az új üzlet megismertetése a leendő vásárlókkal, majd a visszatérő ügyfelek megszerzése azonban időt vesz igénybe, melyet úgy tűnik, az online kereskedők nem szeretnek kivárni. Megtörténhet, hogy egy ötlet vagy termék igen rövid idő alatt rengeteg pénzt hoz, ez azonban nagyon ritka. Mivel egy portál bezárása igen egyszerű, ezért sok esetben az első 'megingásnál' sor kerül az üzlet leállítására.
A The Trader Online egy másik cikke elemzi egy online kereskedő egy napját, annak illusztrálására, hogy a netáruházak működtetőinek dolga nem csak abból áll, hogy létrehozzák az oldalukat, majd néha ránéznek. A tipikus munkanapját bemutató vállalkozó reggel fél nyolckor kel, és este kilenc óráig a portál körüli teendőket végzi: ekkor ellenőrzi utoljára a befutott emaileket.
(Menedzsment Fórum)
Hamar bezárják az online boltokat
Szemben a hagyományos üzletekkel, a webáruházak működtetői hajlamosak a sikertelenség első jelei esetén abbahagyni a további fejlesztést, derül ki a The Trader Online cikkéből.