[ajanlo=233][igazitas=left/]A multimédiás (mms) üzenet lehetősége mindössze három éve jelent meg, ez alatt az idő alatt Japánban, Dél-Koreában, Németországban és Észak-Koreában vált népszerűvé a felhasználók körében. Érdekes, hogy még az Egyesült Államokban sem terjedt el oly mértékben ez a speciális üzenetfajta, mint az említett országokban.
Néhány éven belül a mobilosok mindennapos szokásává válik majd a multimédiás üzenetek küldése - állítják a szakértők - 2009-re a világ mobilhálózatain lebonyolított mms-forgalomból származó bevétel eléri a 161,3 milliárd dollárt.
Az mms terjedésének egyik gátja, hogy speciális készülékeket igényel. Nagy-Britanniában például egy évvel ezelőtt 11,3 millió mms-képes telefon volt az előfizetőknél, miközben akkor 47,5 millió mobilost tartottak nyilván az országban.
Az új funkció és szolgáltatás egyelőre leginkább a készülékgyártóknak hoz hasznot, mivel az mms arra ösztönzi a felhasználókat, hogy cseréljék le készülékeiket. Az operátorok és tartalomszolgáltatók még keresik a lehetőségeket, hogy pénzt lássanak a multimédiás üzenetekből, írja a Napi Gazdaság.
Hamarosan mindennapos lesz az MMS
A piackutatók jóslatai szerint az mms-forgalomból származó globális bevételek 2009-re meghaladják a 161 milliárd dollárt, ám addig rögös utat kell bejárnia a technológiának, olvasható a Napi Gazdaságban.