A megnyitások száma annak ellenére csökken, hogy más értékek - átlinkelés, vásárlási szándékból való kattintás, valamint az e-mailek tényleges hatékonsága - az egekben vannak. A pontosság kedvéért a DoubleClick elmondta, hogy egy beágyazott egypixeles kép segítségével méri az adatokat. Ez napjainkra kevésbé megbízható információvá vált, hiszen sok levelező rendszer használ blokkoló technológiát. Így előfordulnak olyan üzenetek, amelyeket esetleg megnyitottak, mégis kimaradnak a számításból - tudhatjuk meg az eMarketertől.
A cég szerint azonban ez nem meghatározó tényező, az AOL.com-on ugyanis - annak ellenére, hogy használja a blokkoló rendszert - nem látszik egyértelmű csökkenés a megnyitásokat illetően. Egy másik, a mérést valamelyest torzító tényező a marketingesek listáin szereplő e-mailcímek "elöregedése". Minél régebb óta szerepel egy levelezési listán egy cím, annál kevésbé "jövedelmező". Így idővel a hirdetők levelezőlistáin a címek nagy része inaktívvá válik.
A fogyasztói szokások azonban kétségtelenül változnak. A felhasználók sokkal gyakrabban ellenőrzik leveleiket, és sokkal több üzenetet fogadnak a korábbi évekhez képest. Tény, hogy egyre ritkábban nyitnak meg minden e-mailt, és főként azokat olvassák el, amelyek az adott pillanatban lényegesek a számukra.
Az e-mail marketingesek azt is megfigyelték, hogy a megnyitott levelek főként olyan küldőktől származnak, akiket ismernek. A témában megkérdezettek 60 százaléka gondolja úgy, hogy a fő megnyitási tényező, hogy ismeri-e a küldőt és ha igen, akkor milyen viszonyban vele.