2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2005-ben minden eddiginél kevesebb reklámküldeményt nyitottak meg a felhasználók, derül ki az amerikai DoubleClick negyedéves elemzéséből. Míg 2002-ben a hirdetések 37,6 százalékára klikkeltünk, addig ez az arány az idei második negyedévre 27,5 százalékra csökkent.

A megnyitások száma annak ellenére csökken, hogy más értékek - átlinkelés, vásárlási szándékból való kattintás, valamint az e-mailek tényleges hatékonsága - az egekben vannak. A pontosság kedvéért a DoubleClick elmondta, hogy egy beágyazott egypixeles kép segítségével méri az adatokat. Ez napjainkra kevésbé megbízható információvá vált, hiszen sok levelező rendszer használ blokkoló technológiát. Így előfordulnak olyan üzenetek, amelyeket esetleg megnyitottak, mégis kimaradnak a számításból - tudhatjuk meg az eMarketertől.

A cég szerint azonban ez nem meghatározó tényező, az AOL.com-on ugyanis - annak ellenére, hogy használja a blokkoló rendszert - nem látszik egyértelmű csökkenés a megnyitásokat illetően. Egy másik, a mérést valamelyest torzító tényező a marketingesek listáin szereplő e-mailcímek "elöregedése". Minél régebb óta szerepel egy levelezési listán egy cím, annál kevésbé "jövedelmező". Így idővel a hirdetők levelezőlistáin a címek nagy része inaktívvá válik.

A fogyasztói szokások azonban kétségtelenül változnak. A felhasználók sokkal gyakrabban ellenőrzik leveleiket, és sokkal több üzenetet fogadnak a korábbi évekhez képest. Tény, hogy egyre ritkábban nyitnak meg minden e-mailt, és főként azokat olvassák el, amelyek az adott pillanatban lényegesek a számukra.

Az e-mail marketingesek azt is megfigyelték, hogy a megnyitott levelek főként olyan küldőktől származnak, akiket ismernek. A témában megkérdezettek 60 százaléka gondolja úgy, hogy a fő megnyitási tényező, hogy ismeri-e a küldőt és ha igen, akkor milyen viszonyban vele.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!