2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A MÁV Rt. indikatív ajánlatot adott be az egyik szlovák befektetési bankkal a szlovák vasút árufuvarozási üzletága részvényeinek megvásárlására. A Cargo Slovakia alaptőkéje csaknem 300 millió eurónak felel meg, járműállománya 16 ezer szállítóvagon.

A MÁV Rt. indikatív ajánlatot adott be az egyik szlovák befektetési bankkal a szlovák vasút árufuvarozási üzletága részvényeinek megvásárlására. A Cargo Slovakia alaptőkéje csaknem 300 millió eurónak felel meg, járműállománya 16 ezer szállítóvagon.

Kozák Tamás, a MÁV Rt. stratégiai vezérigazgató-helyettese az MTI-nek elmondta: a tenderkiíró augusztus végéig dönt arról, hogy az indikatív ajánlatok közül melyek kerülnek a következő fordulóba, az úgynevezett szűkített listára.

[ajanlo=474][igazitas=left/]A szlovák privatizációs folyamatban való részvételhez a MÁV rendelkezik a magyar kormány támogató levelével. A szűkített listára kerülő vállalatok átvilágíthatják a megvásárolni kívánt céget, és ezt követően kell november után beadni a végleges ajánlatot.

A magyar vasúttársaság illetékese közölte: a szlovák árufuvarozási üzletág megvásárlása összhangban áll a MÁV partner-stratégiájával. A szlovák és a magyar árufuvarozás erősítheti egymást a földrajzi elhelyezkedésből adódóan is, illetve a szlovák cargo önmagában is jó üzleti lehetőséget jelent.

"Ha a MÁV kimaradna ebből a privatizációs folyamatból, az komoly kockázatot jelentene hosszabb távon, mert kiszorulhatna az európai kelet-nyugati vasúti árufuvarozási piacról" - tette hozzá Kozák. Az MTI információi szerint a német vasúttársaság érdeklődést mutat az iránt, hogy a második fordulóban stratégiai partnerséget alakítson ki a MÁV-val.

Mint arról az mfor.hu korábban beszámolt, a Cargo Slovakia az év elején jött létre, miután a szlovák államvasutak két részre, személy-, illetve áruszállító vállalkozásra osztódott. Az áruszállító vállalkozás alaptőkéje csaknem 300 millió eurónak felel meg, járműállománya 16 ezer szállítóvagon.

Az állam mintegy 514 millió euró bevételt remél az üzlettől. Ez lesz egyébként az egyik legnagyobb állami vagyoneladás Szlovákiában, miután az elmúlt hat évben számos közüzemi szolgáltatót és bankot privatizáltak. A pályázatot májusban írták ki.

Korábbi hírek szerint a vállalat megvásárlása iránt a MÁV-on kívül az osztrák államvasutak és az amerikai Rail World befektetői csoport is érdeklődik.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!