Bővül és koncentrálódik a piac
A GfK október közepén kiadott stratégiai tanulmánya szerint a szórakoztatóelektronikai termékek hazai piaca közel tíz százalékos mértékben növekszik, s ez elsősorban a digitális termékek megnövekedett forgalmának tudható be. Az egyre nagyobb eladott mennyiségek ellenére azonban az átlagárak csökkenése miatt nem várható a piac értékbeli növekedése.
A tanulmány szerint a bevezető árakciókkal kísért boltnyitások sorozata, a kereskedelmi hálózat bővítése még elhúzódhat 2006-ig. A piac nem csak a növekedés, de a koncentráció jegyeit is mutatja a kiskereskedelem terén, melynek során a megmaradt szaküzletek nagy része csatlakozott valamilyen lánchoz vagy beszerzési társuláshoz. Ez a folyamat a következő néhány évben várhatóan felgyorsul.
A szórakoztatóelektronikai termékek forgalmának növekedése a nemzetközi piacokon is megfigyelhető folyamat, melyet a Media Markt és a Saturn láncok tulajdonosának, a Metro Holdingnak az eredményei is alátámasztanak. Az utolsó pénzügyi negyedévben a 314 millió eurós nyereség nagy részét ezeknek a termékeknek az eladásai hozták. A Media Markt és a Saturn üzletek forgalma globálisan 13,6 százalékkal 2,75 milliárd euróra nőtt az előző év hasonló időszakához képest, míg például a - szintén a Metro-hoz tartozó - Real szupermarket-lánc forgalma 2,1 százalékos csökkenést mutatott.
A Saturn nyitásával kapcsolatban a láncot is szerettük volna megkérdezni, de az ügyvezető igazgató ezidáig nem volt elérhető.
Molnár Anikó
(Menedzsment Fórum)
Harcra készen várja a piac a Saturn hazai indulását
Nem okozott pánikot a hazai szórakoztatóelektronikai piacon a Saturn jövő heti indulása, a konkurensek nem szállnak be az árversenybe, derül ki a Menedzsment Fórum riportjából.