2p

Akár 25-30 százalékkal is csökkenhet idén a céges rendezvények száma, amelyek ezen felül a megszokottnál kisebb költségvetéssel jöhetnek létre a Promo Direkt Piackutató elemzése alapján.

A Promo Direkt Piackutató vállalat 3200 nagyvállalat bevonásával készített elemzése kiemelte, hogy míg az elmúlt 2-3 évben a megkeresett cégek mintegy 45 százaléka lebonyolított valamilyen rendezvényt, addig az idén már csak a megkérdezettek 31 százaléka tervez ilyet. A rendezvényt idén is tervező cégek 42 százaléka budapesti, további 12 százaléka Pest megyei - ami jól követi a nagyvállalatok területi elhelyezkedésének arányát -, a fennmaradó 46 százalék pedig más megyékben található - mutatott rá a kutatás.

A rendezvények fajtáját tekintve a megkérdezett vállalatok több mint fele valamilyen fogadást, partyt, vacsorát, 17 százalékuk kiállítást illetve bemutatót, 15 százalékuk pedig ügyfél- vagy vevőtalálkozót, illetve promóciós rendezvényt tervez.

A piackutató lényeges csökkenést jelez előre a tréningek, továbbképzések és különösen a konferenciák, kongresszusok számában. A cégek több mint fele viszont még 2009-ben is egymillió forintnál többet költ majd rendezvényre, 13 százalékuk pedig 5 millió forintnál nagyobb összeget sem sajnál rendezvényszervezésre.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!