A Promo Direkt Piackutató vállalat 3200 nagyvállalat bevonásával készített elemzése kiemelte, hogy míg az elmúlt 2-3 évben a megkeresett cégek mintegy 45 százaléka lebonyolított valamilyen rendezvényt, addig az idén már csak a megkérdezettek 31 százaléka tervez ilyet. A rendezvényt idén is tervező cégek 42 százaléka budapesti, további 12 százaléka Pest megyei - ami jól követi a nagyvállalatok területi elhelyezkedésének arányát -, a fennmaradó 46 százalék pedig más megyékben található - mutatott rá a kutatás.
A rendezvények fajtáját tekintve a megkérdezett vállalatok több mint fele valamilyen fogadást, partyt, vacsorát, 17 százalékuk kiállítást illetve bemutatót, 15 százalékuk pedig ügyfél- vagy vevőtalálkozót, illetve promóciós rendezvényt tervez.
A piackutató lényeges csökkenést jelez előre a tréningek, továbbképzések és különösen a konferenciák, kongresszusok számában. A cégek több mint fele viszont még 2009-ben is egymillió forintnál többet költ majd rendezvényre, 13 százalékuk pedig 5 millió forintnál nagyobb összeget sem sajnál rendezvényszervezésre.