[ajanlo=474][igazitas=left/]A kanadai-német cég szerint a MÁV csütörtöki döntése jogszerűtlen volt. Emiatt azt kérik a KDb-től, érvénytelenítse a kihirdetett eredményt. Hozzátették: a valós árelemeket adták be, és betartották a KDb július 4-i határozatát. Úgy vélik: ha értékelnék a beadott ajánlatokat, kiderülne, hogy az összességében olcsóbb a nyertesénél, adja hírül az MTI.
A MÁV mindenesetre ezzel szöges ellentétben álló nyilatkozatot tett csütörtökön: Lékai Gusztáv, a vasúttársaság főigazgatója szerint a svájci cég végső ajánlata 40 milliárd forinttal (160 millió euróval) kedvezőbb az induló árnál, és 13 milliárd forinttal (52 millió euróval) olcsóbb a Bombardier utolsó, végül érvénytelenített ajánlatánál.
Mint ismert, a vasúttársaság idén már háromszor hirdetett eredményt a motorvonatok beszerzésére és üzemeltetésére még 2004-ben kiírt közbeszerzési pályázaton, mindháromszor - márciusban, júniusban és augusztusban - a Stadlert kiáltotta ki győztesnek.
[ajanlo=198][igazitas=left/]A márciusi eredményt a Bombardier a KDb-nél megfellebbezte, amely végül megsemmisítette azt. Ezt követően a MÁV a döntőbizottság határozata alapján folytatta az eljárást, és júniusban érvénytelenítette a kanadai cég ajánlatát. A döntést a társaság ismét megfellebbezte, és a bizottság ismét törölte az eredményt. A MÁV azonban - a KDb július 4-i határozatában foglaltakat kötelező érvényűnek tekintve - csütörtökön másodszor is érvénytelennek nyilvánította a Bombardier ajánlatát, és a Stadlert hirdette ki győztesként. A Bombardier tehát immár harmadszor fordul a KDb-hez.
A testületnek - a kérelem beérkezésétől számítva - 30 nap áll rendelkezésre az újabb döntés meghozatalára, ez a határidő egy alkalommal 10 nappal meghosszabbítható. Ez idő alatt a bizottság ideiglenes intézkedést is hozhat, amelyben megtilthatja a szerződéskötést.
Elemzők szerint amennyiben a KDb harmadszor is igazat ad a Bombardiernek, úgy patthelyzet alakulhat ki. A bizottság akár érvénytelenítheti is az egész pályázatot, és új kiírást kezdeményezhet.
Az eredeti tervek szerint az új vonatokat 2006 márciusától állították volna forgalomba a Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs és Budapest-Tatabánya vonalakon. Az már biztos, hogy ezt a határidőt nem lehet tartani. A tendergyőztes cégnek hivatalosan a szerződés megkötése után 12 hónappal kell leszállítani az első két szerelvényt, és 24 hónapon belül mind a harmincat.
Menedzsment Fórum
Harmadszor is kopogtat a KDb-nél a Bombardier
A Bombardier benyújtotta jogorvoslati kérelmét a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz (KDb), miután a MÁV csütörtökön harmadszor is a rivális Stadlert hirdette ki az elővárosi motorvonattender győztesének. Az eljárás ezzel megindult.