3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Bombardier betartja a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) határozatát, és követi a MÁV Rt. felhívását - közölte a cég szerdán. A vasúttársaság augusztus 5-én hirdet - immár harmadszor - eredményt a 30+30 elővárosi motorvonat beszerzésére és üzemeltetésére kiírt pályázaton.

Dian József, a MÁV-Bombardier Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: a cég egyetért a MÁV Rt.-nek azzal a szándékával, hogy a pályázaton nem kizárással, hanem az ajánlatok értékelése alapján hoz döntést. Ezzel szemben kétségesnek tartja, hogy a vasúttársaság határozatával, amely szerint mindkét pályázótól kér ajánlatot, maradéktalanul eleget tesz-e a KDb határozatának.

[ajanlo=182][igazitas=left/]Az ügyvezető igazgató jelezte: egyelőre nincs végleges jogi álláspontjuk a testület második döntéséről. Mindenesetre "furcsa és nem elhanyagolható" körülményként értékelik, hogy a MÁV kifejezetten "a közbeszerzési törvény alapelveinek érvényesülése érdekében" kíván eltérni a KDb határozatától.

Dian szerint a Bombardier a teljes közbeszerzési eljárás során szabályosan járt el, ajánlatát mindig a hatályos törvényeket és jogszabályokat, valamint a kiírást tiszteletben tartva tette meg, idézi az MTI a vezetőt.

Korábban Peter Spuhler, a Stadler tulajdonos-vezérigazgatója botrányosnak nevezte a KDb döntését, és hozzátette: a cég ki fog meríteni minden lehetséges magyar és európai jogorvoslati eszközt, és megvizsgálja a döntéshozó szervek elleni kártérítési per lehetőségét is.

Mint ismert, a MÁV Rt. egy hete mindkét pályázót felkérte a KDb határozatában rögzítetteknek megfelelő ajánlattételre. A beadási határidő 2005. augusztus elseje, az eredményhirdetést augusztus 5-re tűzték ki. A KDb döntése értelmében a továbbiakban a motorvonattenderen a két pályázó a korábban megadott végső árral szerepel, annak mindössze részelemei változhatnak. A bírálat során már nem az a kérdés, hogy melyik pályázó ajánlata olcsóbb. Ehelyett azt vizsgálják, hogy mindkét pályázóra nézve biztosított-e verseny tisztasága, illetve az esélyegyenlőség, állt a MÁV korábbi közleményében.

A vasúttársaság idén már kétszer hirdetett eredményt a 30+30 motorvonat beszerzésére és üzemeltetésére kiírt pályázaton, mindkétszer - márciusban és júniusban is - a svájci Stadlert kiáltotta ki győztesnek.

A márciusi eredményt Bombardier a KDb-nél megfellebbezte, amely végül megsemmisítette azt. Ezt követően a MÁV a döntőbizottság határozata alapján folytatta az eljárást, és júniusban érvénytelenítette a kanadai cég ajánlatát. A döntést a társaság ismét megfellebbezte, és a bizottság ismét törölte az eredményt. A KDb feltételül szabta, hogy a MÁV tegye lehetővé a Bombardier számára az ajánlat beadását.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!