A döntés szerint ajánlattételre alkalmas: a Bombardier Budapest Metró Konzorcium (német-magyar); a Budapest Metropolis Konzorcium (Konzorciumvezető: ALSTOM Transport S.A., (francia - tag: Ganz Transelektro Közlekedési Rt. (magyar)); a Hanwha-Rotem Vegyesvállalat (dél-koreai); a Metrowagonmash Rt. (orosz); valamint a Siemens AG.(német).
A részvételi felhívás az Európai Unió hivatalos lapjában június 16-án, a Közbeszerzési Értesítőben pedig június 24-én jelent meg. A beszerzés tárgya a 2-es metróvonalra 22, a 4-es vonalra pedig 15 szerelvény, valamint további 7 metrószerelvény opciós beszerzése a 4-es metróvonal második szakaszára - írja az MTI.
Korábbi közlés szerint az új, egyterű szerelvények várhatóan 2009-től szállítanak majd utasokat a 2-es és a jelenleg még épülő 4-es metró vonalán. A szerződést legkésőbb 2006 tavaszán kell megkötni ahhoz, hogy a vonal első szakaszának 2009 végére tervezett üzembe helyezéséhez a szerelvények időben megérkezhessenek.
A járművek teljes hosszukban átjárhatóak, "egyterűek" lesznek. A 4-es metró vonalára szállítandó szerelvények pedig akár vezető nélkül, automatikus vezérléssel is tudnak majd közlekedni.
A beszerzések értékének pontos nagyságát eddig még nem közölték, de korábban a DBR Metro igazgatója, Gulyás László az MTI-nek annyit elmondott, hogy az több tíz milliárd forintot tesz ki. A 4-es metró szerelvényeinek finanszírozásában a főváros mellett az állam is résztvesz és a beszerzéseket részben az Európai Beruházási Bank (EIB) hitelkeretéből fizetik.
Kapcsolódó anyagok:
Budapest-arcú metrókat hozna hazánkba az Alstom
Kulcsrakész metrókat szállít az ALSTOM Venezuelába
Nyolc cég szállítana metrókat Budapestnek