A Telefound Kft., az Invitel Zrt., a Global Reach Kft., a Private Tel Kft., a Quality Tel Kft. valamint a Szat Net Kft. nem tájékoztatta a fogyasztókat, hogy a kártyák használatakor a percdíjakon felül másért is fizetniük kell. A hat cég közül egyedül a Telefound Kft. kapott fél millió forintos bírságot, de a GVH mindegyik vállalkozást eltiltotta a jogsértő magatartás folytatásától - olvasható a közleményben.
A behívókártyás szolgáltatás a távbeszélő szolgáltatások speciális formája. A behívókártya megvételével a fogyasztó az előre kifizetett összeg erejéig telefonálhat akár bel-, akár külföldre, illetve mobil és vezetékes irányba. A szolgáltatás sajátossága, hogy a fogyasztó a telefonáláshoz használhat otthoni vagy munkahelyi vezetékes telefont, mobilt vagy nyilvános készüléket, illetve akár az internetet is.
A Telefound Kft. olyan hirdetéseket tett közzé 2007 második felében, amelyekben a hívókártyák percdíját kiemelten jelenítette meg. A reklámokban szereplő apró betűs információk azonban lényegesen módosították a percdíjakra vonatkozó közléseket.
Az apró betűs részből derült ki ugyanis, hogy a percdíjakon túl a fogyasztóknak fizetniük kell a behívásért, illetve a nem normál tarifás behívószám esetén a díjtétel a hirdetésben szereplő tételnél magasabb. Ráadásul a percdíjakat növelik egyéb költségek (adminisztrációs költség, napidíj, szolgáltatási díj) is. Ezenkívül a társaság hirdetéséből az sem derült ki egyértelműen, hogy a meghirdetett megtakarítás melyik hívásirány tekintetében valósulhat meg.
A többi szolgáltató is kisebb-nagyobb szabálytalanságot követett el, illetve több vonatkozásban is megtévesztette, nem kellően tájékoztatta a vásárlókat.