Borsos György vezető tréner - DOOR Central Europe Kft.
A tényfeltárásra, az interjúztatásra komoly figyelmet fordítunk, mert tapasztalataink azt igazolják, hogy a téves, felületes "diagnózis" nagy árat követel megrendelőtől, szolgáltatótól egyaránt. Az élet azonban mindig képes arra, hogy felülmúlja a képzeletet. Személyesen átélt "élmény" jutott eszembe elsőként a kérdésekkel kapcsolatban. Az adott cégnél folytatott beszélgetések eredményeként rajzolódott már a problémák megoldására alkalmas képzési mátrix. A párbeszédek során egyértelművé vált, hogy a dolgozók közösségét az átlagosnál is magasabb mértékben köti munkáltatójához a céggel, a termékkel szembeni lojalitás. A csapat élére röviddel ezt megelőzően neveztek ki új vezetőt. Az alkalom tehát éppen ideálisnak látszott a "csapatépítésre". De ekkor történt valami, ami a DOOR életében alapszabályt írt.
A frissen kinevezett menedzser a beosztottjai előtt a konkurencia termékét fogyasztotta, dicsérte, mondván: más dolog az üzlet, és más dolog az érzelem. Mondanom sem kell, az eset olyan mély szakadékot robbantott a vezető és csapata között, ami tréninggel áthidalhatatlan lett volna. Azóta tudatosan vizsgáljuk a képzés alá vont csapat és vezetője viszonyát egymáshoz, a céghez, a cég által képviselt értékekhez. A tréningcég nem teremthet értéket. Az azonosulásra alkalmas, a lojalitást hosszú távon biztosító értékeket házon belül kell felmutatni. Ezek hiányát nem pótolhatjuk, illetve az alkalmatlan vezetés okozta károkat nem kompenzálhatjuk. Ha hasonló esettel találkozunk, elállunk a teljesítés vállalásától.
Ingoványos, és a "kényes" kérdések területhez tartozik a vezető személyére vonatkozó értékbírálat. Ennek ellenére nem dughatjuk fejünket a homokba olyan kirívó, szakmailag etikátlan helyzetek láttán sem, amikor a vezető nyilvánvaló szándéka, hogy a közös programot, a tréninget kiválasztásra, személyi döntések alátámasztására, indoklására kívánja felhasználni.
Mi a DOOR Trainingben azt valljuk, inkább egy elveszített megbízás, inkább több szerényebb, a megrendelő valós igényeit, érdekeit szem előtt tartó program, mint akár egyetlen elégedetlen, csalódott ügyfél.
Határeset! Elfogadjuk
Megteheti-e a tréningcég, hogy visszautasít egy megbízást, amikor az forgalmat, egzisztenciát jelent? Kikerülhetők-e azok a kérdések, amelyek etikai vagy szakmai problémákat vetnek fel.