[ajanlo=474][igazitas=left/]A 18 pontos keretmegállapodás tervezetet módosítás nélkül csupán egy érdekképviselet, a Közúti Közlekedési Vállalkozások Szövetsége fogadná el, azonban a többi csak módosításokkal, határidőkkel és kiegészítésekkel írná alá. Sőt, a Fuvosz tegnap tartott elnökségi ülésén egy összehasonlító tanulmány készítését javasolták, a hazai, a környező és a velünk együtt EU-hoz csatlakozott országok fuvarozóinak versenyhelyzetéről.
A legtöbb kifogást a kormány két javaslatában találták az érdekképviseletek. Az egyik a közgazdasági szabályozórendszert érintő javaslatok, melyek a gépjármű-, az általános forgalmi, az iparűzési adóra, az illetékekre, a napidíjakra és a vámellenőrzésre vonatkoznak.
A másik a gázolaj jövedéki adójának csökkentése 10 forinttal, a cél az uniós minimum elérése.
A megállapodás aláírását követő két héten belül az érdekképviseletek, az összes érintett tárca, valamint a Miniszterelnöki Hivatal képviselőinek részvételével bizottság felállítását szorgalmazzák, írja a Világgazdaság.
Határidőket és engedményeket követelnek a fuvarozók
A négy fuvaros érdekképviselet, a Fuvosz, a KKSZ, az MKFE és a NiT Hungary ismét egyeztet a kormánnyal a szféra versenyhelyzet-javítása érdekében, számolt be a Világgazdaság.