Juttatási csomag
A stressz elviselését az anyagi kompenzáció is megkönnyítheti, bár kizárólag ezzel motiválni nem lehet. A bónusz-rendszer rövidtávon mindenképpen hatásos, ha jól van felépítve és objektív eredményeken alapul. Emellett a juttatási csomag részeként adható sportolási támogatás és nyelvi képzés is.
Versengés
A verseny mindig vérpezsdítő, és mozgósítja a csapatot. Csak arra kell figyelni, milyen célt és jutalmat tűzünk ki a versenyzők elé. Utóbbi változtatásával hosszú távon is fent lehet tartani a verseny iránti figyelmet, ráadásul különböző érdeklődésű embereket egyaránt be tudunk vonni a versenybe, például könyvutalvány, utazási csekk, mobiltelefon, internet-előfizetés felkínálásával.
Rotáció
Az időnkénti változtatás a feladatokban az újdonság érzését adja és fenntartja a figyelmet. Emellett elősegíti a helyettesíthetőséget, növeli a toleranciát a csapatban, valamint lehetővé teszi, hogy mindenki rátaláljon a testhezálló feladatra.
A közösség ereje
A közösségi élet során a munkatársak jobban odafigyelnek egymásra, és így a problémák is előbb kiderülnek. Erre alkalmat adhat a közös sörözés, a szalonnasütés, a sport vagy a névnapok megünneplése.
Bár a stressztűrés egyénenként is különböző szintű lehet, az - akár bevallják, akár nem - mindenképpen hatással van a dolgozók munkájára. Emiatt a kiégés kezelését, illetve megelőzését komolyan kell venni, különben nem kívánt problémákkal kell szembenéznünk.
A következő részben a call centerek egyik legégetőbb gondját, a kiégés problémakörét mutatjuk be.
Körösi Márta, Krista Zita, Pallag Tibor
Humánmanufaktúra
Hazai call centerek: tippek a dolgozók megtartásához (2. rész)
Bár a legtöbb hazai call centerben magas a fluktuáció, beilleszkedési programmal, tréningekkel és stresszkezeléssel változtatni lehet a helyzeten, derül ki a Humánmanufaktúra Személyzeti Tanácsadó Iroda tanulmányából.