3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elektronikus kereskedelem jelenlegi szabályozása számos jogi és értelmezési vitát gerjeszt, szélmalomharccá butítva az állami szervek és a kereskedők kommunikációját.

Ebből következik, hogy a jogszabály garanciális előírásai minden olyan szerződésre irányadóak, amelyek a szerződő felek közvetlen kontaktusa nélkül jönnek létre. A jogszabály a távközlő eszköz meghatározásának motívumaként a szerződési nyilatkozat megtételére való alkalmasságot határozza meg. Például ilyennek minősül a rádió, a videotelefon és a televízió. A jogszabály ugyanakkor nem nevesíti az internetet, de a "távközlő eszközt" teljes mértékben magában foglalja.

E-kereskedelem és csomagküldés értelmezése

Az elektronikus kereskedelem olyan informatikával segített kommunikációt jelent, amelynek résztvevői vállalkozások, a fogyasztók és a közigazgatás szervei egyaránt lehetnek. Ezek alapján különböztethetünk meg vállalkozások közötti, vállalkozások és fogyasztók közötti, továbbá vállalkozások és a közigazgatás szervei közötti, illetve fogyasztók és a közigazgatás szervei közötti együttműködési formák között. Szűkebb értelemben azokat a tranzakciókat és folyamatokat érthetjük e fogalom alatt, amelyek esetében a gazdálkodó szervezet és a fogyasztó között - elektronikus úton - kereskedelmi célú összeköttetés valósul meg.

Az e-kereskedelem fogalmát illetően ugyanakkor nem csak a résztvevő felek személyét tekintve differenciálhatunk, hanem arra tekintettel is, hogy milyen tevékenységet támogat az elektronikus összeköttetés. Beszélhetünk anyagi javak kereskedelméről, javak és szolgáltatások reklámozásáról, áruértékesítést megelőző, illetve azt követő támogatásról, piaci szereplők közötti kapcsolatteremtésről, piackutatásról, illetve egyéb üzleti jellegű kommunikációt magába foglaló kommunikációról. Tulajdonképpen mindezek speciális és kiemelkedő területe a piaci szereplők és a fogyasztók között zajló elektronikus kiskereskedelem (áruértékesítés). Az elektronikus kereskedelem nem kizárólag az internethez kapcsolódik, ide tartozónak tekinthetjük a telefonon, telefaxon, televízión, zárt rendszereken keresztül folyó elektronikus információtovábbítást is.

Számos online kereskedést folytató cég szerint szükség lenne a jogszabályok újragondolására, pontosabban kellene definiálni a piaci szereplőket és azok tevékenységét. A félreérthető döntések rontják a piaci szabályozó szervek megítélését, ami a kereskedő és az állami hivatalok közötti kommunikáció megromlásához vezethet.

Tunyogi Henrik

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!