2p

Jelentős mértékű hálózatbővítést tervez Nagy Britanniában a legnagyobb német diszkont élelmiszer-áruházlánc, az Aldi Süd. A cég egy év alatt csaknem duplájára kívánja emelni üzleteinek számát a szigetországban.

Jelentős mértékű hálózatbővítést tervez Nagy-Britanniában a legnagyobb német diszkont élelmiszer-áruházlánc, az Aldi Süd. A cég egy év alatt csaknem duplájára kívánja emelni üzleteinek számát a szigetországban.

A következő öt-hét évben a német lánc összesen 710 millió eurót kíván invesztálni a nagy-britanniai üzletágba, és mintegy 200 új egységet fog létrehozni. A terjeszkedés jegyében novemberben már építettek is Skóciában egy új elosztóközpontot, értesült a Financial Times Deutschland.

Ennek megfelelően az üzletek száma a jelenlegi 278-ról 450 fölé emelkedne egy év alatt, hosszútávon pedig 1500 bolt létrehozását tervezi a vezetőség. Bár a lánc már 15 éve jelen van Nagy-Britanniában, mindmáig az ottani, évi 164 milliárd eurós forgalmú élelmiszerpiacnak kevesebb, mint 1 százalékát tudta megkaparintani. Ennek oka, hogy a cég eddig tehetetlen volt a kiépített hálózattal rendelkező óriásláncokkal, az angol Tescóval és az amerikai Wal-Marttal szemben.

Az Aldinak annál is inkább szüksége van a külföldi terjeszkedésre, mivel a német piac egyre inkább telítődik, számolt be korábban a Menedzsment Fórum. Ezért a cég - legnagyobb hazai riválisához, a Lidl-hez hasonlóan - az árak alacsonyan tartása mellett már arra is egyre nagyobb figyelmet fordít, hogy ne "embertelen" körülmények várják az őket választó fogyasztókat.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!