Jelentős mértékű hálózatbővítést tervez Nagy-Britanniában a legnagyobb német diszkont élelmiszer-áruházlánc, az Aldi Süd. A cég egy év alatt csaknem duplájára kívánja emelni üzleteinek számát a szigetországban.
A következő öt-hét évben a német lánc összesen 710 millió eurót kíván invesztálni a nagy-britanniai üzletágba, és mintegy 200 új egységet fog létrehozni. A terjeszkedés jegyében novemberben már építettek is Skóciában egy új elosztóközpontot, értesült a Financial Times Deutschland.
Ennek megfelelően az üzletek száma a jelenlegi 278-ról 450 fölé emelkedne egy év alatt, hosszútávon pedig 1500 bolt létrehozását tervezi a vezetőség. Bár a lánc már 15 éve jelen van Nagy-Britanniában, mindmáig az ottani, évi 164 milliárd eurós forgalmú élelmiszerpiacnak kevesebb, mint 1 százalékát tudta megkaparintani. Ennek oka, hogy a cég eddig tehetetlen volt a kiépített hálózattal rendelkező óriásláncokkal, az angol Tescóval és az amerikai Wal-Marttal szemben.
Az Aldinak annál is inkább szüksége van a külföldi terjeszkedésre, mivel a német piac egyre inkább telítődik, számolt be korábban a Menedzsment Fórum. Ezért a cég - legnagyobb hazai riválisához, a Lidl-hez hasonlóan - az árak alacsonyan tartása mellett már arra is egyre nagyobb figyelmet fordít, hogy ne "embertelen" körülmények várják az őket választó fogyasztókat.
Menedzsment Fórum
Hazájában támadja a Tescót a német diszkontóriás
Jelentős mértékű hálózatbővítést tervez Nagy Britanniában a legnagyobb német diszkont élelmiszer-áruházlánc, az Aldi Süd. A cég egy év alatt csaknem duplájára kívánja emelni üzleteinek számát a szigetországban.