Mint arról a Menedzsment Fórum korábban beszámolt, a MÁV első körben március 18-án a Stadlert hirdette ki az összesen 60 villamos motorvonat szállítására és karbantartására kiírt pályázat nyerteseként. A második helyen végzett Bombardier március 23-án jogorvoslati kérelmet nyújtott be a KDb-hez.
A testület március 24-én ideiglenes intézkedéssel tiltotta meg a MÁV-nak, hogy aláírja a Stadler-Ganz Transelektro konzorciummal a szerződést, május 2-án pedig megsemmisítette a vasúttársaság Stadlert győztesnek kikiáltó határozatát.
A MÁV - bár nem értett egyet a KDb elmarasztaló határozatával - elfogadta a döntést, és új ártárgyalásokba kezdett mindkét féllel. A vasúttársaság június elsején ismét a Stadlert hirdette ki győztesként, miután a Bombardiert kizárta.
A német-kanadai társaság június 2-án ismételten fellebbezést nyújtott be a KDb-hez, amely június 10-én a panasz érdemi elbírálásáig megtiltotta, hogy a MÁV szerződést kössön a Stadlerral. A testület szerint ugyanis lehetséges, hogy sérült a közbeszerzés tisztasága. A KDb döntése legkésőbb július 14-ig megszületik, de lehetőség van arra is, hogy korábban hirdessenek ítéletet. Az ügyben június 17-én tart a testület nyilvános tárgyalást.
Az eredeti tervek szerint az új vonatokat 2006 márciusától állítanák forgalomba a Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs és Budapest-Tatabánya vonalakon.
Menedzsment Fórum
Hazánkban alapítana leányvállalatot a Stadler
Amennyiben a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) nem semmisíti meg a MÁV döntését, akkor a Stadler Pusztaszabolcson hozna létre új leányvállalatot. A svájci cég szerint végső ajánlata 10 milliárd forinttal volt jobb a Bombardierénél, tudósít az mfor.hu.