Óvatos hazai piac
Ahogy Magyarországon a dot-com lázat is csak hírből ismertük, úgy itt az e-beszerzés is jórészt elméleti kérdés maradt. A legismertebb e-beszerzési szoftverek ára erősen behatárolta a vállalatoknak azt a körét, amelyek egyáltalán fontolóra vehették valamelyik rendszer bevezetését. A dot-com boom-tól kissé lemaradva, 2000. második felétől több internetes piactér kezdte meg (jelentette be) működését. Ezek közül hosszú előkészületek után csak az Axelero, az Accenture, a Compaq, az OTP és az SAP által működtetett Marketline jelent meg a piacon 2001. második felében. A hazai e-kereskedelmi állapotokat jól jelzi, hogy bár a Marketline számos szolgáltatást kínál, a megrendelők túlnyomó többsége eddig éppen a legkisebb elkötelezettséget jelentő tevékenységre, on-line aukciók lebonyolítására kérte fel őket.
Háziasított e-beszerzés
Nemrég még mesés megtakarításokról szóltak a beszámolók, mostanában inkább a horribilis fenntartási költségeket szokás emlegetni. Közben számos cég sikerrel építette be az elektronikus beszerzést a vállalati folyamatokba.