A gazdasági környezetet elemezve, a Heineken Hungária vezérigazgatója kifejtette: a söripar különleges helyzetben van, hiszen több speciális adónemmel is kalkulálnia kell. Az áfa és jövedéki adó mellett ilyen a környezetvédelmi termékdíj, de az iparágat sújtja a nemrégiben bevezetett népegészségügyi termékdíj, közismerten a chipsadó is. Ezen adónemek mindegyike nőtt, ami nyilvánvalóan nehéz helyzetbe hozta az egész iparágat. Mindezen változások hatásait ugyanakkor nem lehet áthárítani teljes egészében a fogyasztókra, hiszen az a jelenlegi gazdasági helyzetben beláthatatlan, sokkszerű következményekkel járna.
A vásárlók egyre jobb minőséget várnak el a pénzükért, bármely márkáról legyen is szó, ezeknek az elvárásoknak meg kell felelni - mondta Dele Ajayi. "Ebben az évben is több beruházást hajtott végre a Heineken Hungária: a két – soproni és a martfűi – sörfőzdében, például új Heineken palackokba fektetünk be, amelyek 2013-ban kerülnek a piacra" - közölte a vezérigazgató.
MTI