A cég Amerikában legjobban fogyó fájdalomcsillapítójáról derült ki, hogy szívproblémákat okozhat. A forgalmazást nem szüntetik be, de a reklámkampánynak határozatlan időre vége.
Felfüggeszti a Pfizer annak a fájdalomcsillapítójának a reklémozását, amelyről a klinikai vizsgálatok kimutatták, hogy nagy mennyiségben alkalmazva megnöveli a szívinfarktus kockázatát, írja a New York Times. A szóban forgó gyógyszert főleg izületi bántalmakra alkalmazzák, és a cég piacvezető terméke az Egyesült Államokban.
Mint a Pfizer szóvívője a lapnak elmondta, a döntést az FDA, azaz a Szövetségi Gyógyszer- és Élelmiszerbiztonsági Hatóság nyomására és azzal egyetértésben hozták meg. A szer reklámkampányára az év első kilenc hónapjában 71 millió dollárt költött a gyártó az Egyesült Államokban, amivel ez lett minden idők egyik legtöbb pénzért reklámozott receptre felírható gyógyszere.
A döntés viszont csak a médiában futó reklámokat érinti, a gyártó az orvosok körében továbbra is népszerűsíti a fájdalomcsillapítót orvoslátogatói által. A készítményt a Pfizer azért nem vonja ki a piacról, mert állításuk szerint helyesen adagolva nem növeli meg a szívproblámák kockázatát, és elég, ha az orvosokat tájékoztatják a lehetséges kockázatokról.
A szóban forgó gyógyszer az úgynevezett COX-2 gátlók csoportjába tartozik. Szeptemberben a Pfizer riválisa, a Merck hasonló problémák miatt függesztette fel egy fájdalomcsillapító forgalmazását, emiatt a New York Times szerint sokan pártoltak át a Pfizer készítményéhez.
Menedzsment Fórum
Hetvenegy millió dolláros kampányt függeszt fel a Pfizer
A cég Amerikában legjobban fogyó fájdalomcsillapítójáról derült ki, hogy szívproblémákat okozhat. A forgalmazást nem szüntetik be, de a reklámkampánynak határozatlan időre vége.